استرالیا ۵۵۵ میلیون یورو به فرانسه غرامت پرداخت می‌کند

استرالیا غرامت ۵۵۵میلیون یورویی به شرکت ناوال گروپ برای لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه پرداخت می‌کند.

آنتونی آلبانز، نخست وزیر استرالیا امروز (شنبه) گفت: با شرکت ناوال گروپ برای پرداخت غرامت ۵۵۵ میلیون یورویی به توافق رسیدیم.

او گفت: دولت استرالیا این غرامت عادلانه را پس از لغو یکجانبه قرارداد خرید ۱۲ زیردریایی از فرانسه پرداخت خواهد شد.

آنتونی آلبانز گفت: این توافق پس از رایزنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه حاصل شده است. از حرکت دوستانه مکرون برای برقراری روابط مجدد بین استرالیا و فرانسه تشکر می‌کنم.

شرکت ناوال گروپ نیز پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود با استرالیا به توافقی عادلانه در این زمینه دست یافته است. این شرکت به جزئیات بیشتر اشاره نکرده بود.

استرالیا در سپتامبر ۲۰۲۱ به صورت یکجانبه قرارداد ۳۸ میلیارد یورویی خرید ۱۲ زیردریایی هسته‌ای فرانسوی را لغو کرد و قرارداد دیگری در این زمینه با آمریکا و انگلیس منعقد کرد و باعث بروز بحران دیپلماتیک با فرانسه شد.

استرالیا، انگلیس و آمریکا در پی انعقاد این قرار داد، از تشکیل یک پیمان امنیتی جدید به نام «آکوس» خبر دادند. استرالیا به ویژه قصد دارد از فناوری‌های آمریکایی برای ساخت حداقل ۸ زیردریایی هسته‌ای استفاده کند که اولین آن‌ها در سال ۲۰۳۶ عملیاتی می‌شود. همچنین استرالیا می‌خواهد نیرو‌های مسلح خود را به موشک‌های کروز ساخت آمریکا مجهز کند. کمی بعدتر طرفین اعلام کردند قصد دارند در توسعه سیستم‌های رزمی مافوق صوت نیز همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۱:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
از این جیب به اون جیبه. فقط و فقط میخون ما رو به دنیای تخیلات واهی راهنمایی مغزی کنند.
آخرین اخبار