آغاز بازسازی فرودگاه دمشق پس از حمله صهیونیست‌ها+ تصاویر

وزارت حمل و نقل سوریه از آغاز عملیات بازسازی و ترمیم فرودگاه دمشق پس از حمله جنگنده‌های صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد مقامات این کشور عملیات ترمیم و بازسازی فرودگاه بین المللی دمشق را که درپی حمله اسرائیل آسیب دیده و باعث لغو پروازها شده است، آغاز کرده اند.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود که سازمان هواپیمایی کشوری سوریه و شرکت ‌های مرتبط تلاش می کنند تا خسارات گسترده حمله صهیونیست ها را ترمیم کنند و به محض اتمام کار و تضمین امنیت فرودگاه، تردد هوایی که روز جمعه متوقف شده بود، از سر گرفته می شود.

طبق گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، در حمله صهیونیست ها تعداد نامعلومی از افراد مجروح شدند و به تنها باند فرودگاه که هنوز استفاده می شود، خساراتی وارد کرد.

تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده در توییتر نشان می دهد که سه منطقه مجزا در دو باند فرودگاه دمشق که یکی نظامی و دیگری غیرنظامی است، آسیب دیده اند.

فرودگاه دمشق

ارتش سوریه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۴:۲۰ بامداد جمعه به وقت دمشق (ساعت ۵:۵۰ صبح جمعه به وقت تهران)، جنگنده‌های دشمن صهیونیستی از آسمان جولان اشغالی چند فروند موشک هوا به زمین به سوی نقاطی در جنوب شهر دمشق شلیک کردند. بر اساس بیانیه ارتش سوریه، سامانه پدافند هوایی در واکنشی به موقع موشک‌های دشمن را رهگیری و بیشتر آن‌ها را منهدم کردند.  در اثر این حمله دشمن یک شهروند زخمی شد و خسارت‌های مادی جزیی بر جای ماند.

فرودگاه خراب دمشق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار