تسلیم آمریکا در برابر روبل؛

آمریکا هزینه سفر به ایستگاه فضایی بین المللی را به روبل پرداخت کرد

رئیس سازمان فضایی روسیه اعلام کرد هزینه سفر یک فضانورد آمریکایی را به روبل از این کشور دریافت کرده است.

دیمیتری روگوزین رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه ۲۴» گفت: «آکسیوم اسپیس» پس از یک ماه تأخیر هزینه سفر "مارک وانده هی" (Mark Vande Hei)، فضانورد آمریکایی را با فضا پیمای روسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

پرداخت کرد.
وی گفت: «ما کل مبلغ را نه از ناسا، بلکه از شرکت آکسیوم گرفتیم که به عنوان واسطه در سازماندهی این ماموریت عمل کرد. آن‌ها دقیقا یک ماه تاخیر داشتند. تمام پول به طور کامل به روبل بازپرداخت شده است».

به گفته روگوزین، ناسا هنگام سازماندهی پرواز وانده هی به ایستگاه فضایی بین المللی تحت فشار کنگره قرار داشت، بنابراین شرکت خصوصی آکسیوم اسپیس را به عنوان واسطه انتخاب کرد و این شرکت یک صندلی در فضای پیمای روسی خریداری کرد.

پیش از این، روگوزین گفته بود که سازمان فضایی روسیه هنوز مبلغی برای سفر وانده هی به ایستگاه فضایی بین المللی دریافت نکرده است و انتظار دارد ماه مه مبلغ کامل بدهی دو میلیارد روبلی را دریافت کند. آمریکایی‌ها به «مشکلات لجستیکی» اشاره کردند و قول دادند که ماه مه کل مبلغ را بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
برا ما شهریه دانشگاه دخترمون از پارسال دو براب. شده تو روسیه کسی جوابگو نیست نمیتونیم برسونیم از ۱۵۰ میلیون رسیده سیصد میلیون
نمیتونیم برسونیم معطل موندیم علاوه بر اون هزینه خورد و خوراک هم دو برابر شده از ۳۰۰ تومان پول روسیه رسیده به ۶۰۰ تومن
-
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
مگر روبل تحریم نیست ؟!
Germany
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
واقعا حال کردم
به این می گویند اقتدار اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۱:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
خوب. حالا رسیدیم سر اصل مطلب. دختران معصوم رییس جمهور پوتین را کنگره امریکا تحریم کرد. چشم در برابر چشم. دومای روسیه باید تصمیم بگیرد که با این صندلی و تحریم هاب امریکا علیه روسیه چه کند. ببینیم جواب تحریم را چگونه دوما میدهد. تحریم در برابر تحریم. بازی اشکنک دارد سرشکستنک دارد.
آخرین اخبار