پیوند پوست انسان به یک انگشت رباتیک و رشد دادن آن

دانشمندان ژاپنی موفق به ساخت یک انگشت رباتیک شده‌اند که با سلول‌های زنده پوست انسان پوشیده شده است.

دانشمندان با رشد دادن پوست انسان بر روی انگشت رباتیک، بیش از پیش به فناوری ساخت ربات انسان نما نزدیکتر شده اند.

به گزارش Science News ؛ محققان دانشگاه توکیو انگشت رباتیکی ساخته اند که  از پوست زنده انسان پوشیده شده است . هدف از این کار این است که روزی ربات هایی بسازیم که شبیه افراد واقعی باشند.

مهندس بیوهیبرید شوجی تاکوچی و همکارانش در 9 ژوئن در Matter می‌گویند ربات‌هایی که ظاهری فوق‌العاده واقعی دارند، می‌توانند به طور یکپارچه‌تر با انسان در صنایع مراقبت پزشکی و خدمات تعامل داشته باشند .

تاکوچی و همکارانش برای پوشاندن انگشت در پوست، انگشت رباتیک را در ترکیبی از کلاژن و سلول‌های پوست انسان به نام فیبروبلاست‌های پوستی غوطه‌ور کردند. این مخلوط در لایه پایه پوست یا درم نشسته و انگشت را می پوشاند. این تیم سپس مایعی حاوی سلول‌های کراتینوسیت انسانی را روی انگشت ریختند که یک لایه خارجی پوست یا اپیدرم را تشکیل می‌داد. پس از دو هفته، ضخامت پوستی که انگشت را پوشانده بود، چند میلی‌متر بود که با ضخامت پوست انسان قابل مقایسه بود.

/

پوست ساخته شده در آزمایشگاه به اندازه کافی قوی ودارای قابلیت کشسانی بود تا امکان خم شدن انگشت روباتیک را فراهم کند. همچنین می‌تواند خود را التیام بخشد. زمانی که محققان بریدگی کوچکی روی انگشت روباتیک ایجاد کردند و آن را با باند کلاژن پوشاندند، سلول‌های فیبروبلاست پوست ظرف یک هفته باند را با بقیه پوست ادغام کردند.

محققان دانشگاه توکیو این انگشت روباتیک را در پوست زنده انسان پوشانده اند تا راه را برای سایبورگ های فوق واقعی هموار کنند.

ریتو رامان، مهندس MIT که همچنین ماشین‌هایی با اجزای زنده می‌سازد، می‌گوید: «این کار بسیار جالب و یک گام مهم رو به جلو در این زمینه است. "مواد بیولوژیکی جذاب هستند زیرا می توانند به طور پویا محیط خود را حس کرده و با آن سازگار شوند." به عنوان مثال، او می‌خواهد نسخه‌ای از پوست ربات زنده را ببیند که با سلول‌های عصبی تعبیه شده است تا ربات‌ها از محیط اطراف خود بیشتر آگاه شوند.

رامان خاطرنشان می کند که یک ربات هنوز نمی تواند این پوست رشد یافته در آزمایشگاه را بپوشد. انگشت روباتیک پوشیده از پوست مدت زیادی را در قند، اسیدهای آمینه و سایر موادی که سلول های پوست برای زنده ماندن به آن نیاز دارند، گذراند. ترمیناتور یا سایر سایبورگ‌هایی که این پوست را می‌پوشند باید از برخی روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار