همه بیماران کلیوی دارای بیمه هستند

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: همه بیماران کلیوی بیمه هستند، اما برای انجام آزمایشات و بستری بیمه هیچ تعهدی را نمی‌پذیرد.

ابوالفتح میرزایی گفت: در سال ۱۴۰۱ تنها یک جراحی پیوند کلیه در استان انجام شده است، اما با توجه به کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های این بیماری از اواخر سال ۱۴۰۰ انجام جراحی‌های پیوند از سر گرفته می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: خوشبختانه در استان هیچگونه کمبود پزشک متخصصی و نیروی درمان مربوطه نداریم و همه امکانات جهت جراحی پیوند کلیه آماده و فراهم است از سال گذشته تمامی آزمایشات مربوطه نیز در آزمایشگاه سلوژن مرکز MRI مهدیه همدان در حال انجام است تا در این زمینه نیز از انتقال بیماران برای انجام آزمایشات مربوطه به سایر استان‌ها جلوگیری نماییم.

او گفت: با توجه به جلسات برگزار شده با مسئولان مربوطه، افتتاح بخش پیوند کبد نیز در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است تا بتوان از بیمارانی که دچار مرگ مغزی شد‌ه‌اند برای پیوند کبد نیز به بیماران نیازمند کمک گرفت.

میرزایی گفت: همه بیماران دیالیزی نیازمند پیوند کلیه هستند، اما آن دسته از بیمارانی که در سامانه مربوطه ثبت شده‌اند تا در اولویت پیوند قرار بگیرند ۴۰ نفر گزارش شده است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: همه بیماران بیمه هستند و افرادی که قبل از مریضی بیمه داشته باشند با تبدیل آن به بیمه خاص از آن استفاده می‌شود، اما بیمارانی که بیمه نداشته باشند برایشان بیمه سلامت در نظر گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.