خبری خوش برای شرکت‌های دانش بنیان در استان قزوین

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین از معافیت شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری از مالیات خبر داد.

عباسپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۳۲۴ شرکت دانش بنیان در قزوین ثبت شده است،گفت: شرکت‌هایی که تنها در پارک‌های علم و فناوری تجمیع یافته و برای تولید و فروش محصولات خود اقدام کرده و اظهار نامه خود را نیز به موقع ارایه کرده باشند از معافیت مالیاتی بهره‌مند خواهند بود و در غیر این صورت مشمول پرداخت مالیات هستند.

براساس قانون، مهلت ارایه اظهارنامه عملکردی سال ۱۴۰۰ برای تمامی مودیان حقیقی حداکثر تا پایان خرداد ماه و برای صاحبان املاک و اشخاص حقوقی نیز تا پایان تیرماه بوده و این تاریخ نیز به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود.

 تمامی فعالان حوزه اقتصادی برای بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه معافیت دیگر باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته خود را به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir ارایه کنند.

مودیان بابت درآمد ناشی از فعالیت کتمان شده، علاوه بر مرتکب شدن جرم مالیاتی، مشمول ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشودگی نیز می‌شوند.

 صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات ارایه شده آن‌ها در سال گذشته حداکثر ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم یعنی ۴۸ میلیارد ریال باشد مشمول مقررات این دستور العمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۴ و ارایه اظهارنامه مالیاتی معاف خواهند بود.

 ۹۰ درصد از کل درآمد‌های استان از محل دریافت مالیات تامین می‌شود که بخش قابل توجهی از آن برای توسعه و عمران و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها به حساب شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها واریز خواهد شد.

سال گذشته ۴۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل درآمد‌های مالیاتی در استان کسب شد که ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن سهم مالیات‌های مستقیم و ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن نیز از محل ارزش افزوده بوده است.

سال گذشته از محل ارزش افزوده ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان واریز و برابر قانون نیز یک درصد از محل دریافت ارزش افزوده و با ۱۶۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، یعنی سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال به بخش سلامت تخصیص یافت.

از همین محل طی سال گذشته برای توسعه ورزش و جوانان ۲۳۰ میلیارد ریال و برای حوزه آموزش و پرورش استان نیز ۴۰ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد.

 براساس ابلاغ سازمان، امور مالیاتی استان قزوین در ۲ ماه نخست امسال نیز با ۲۲ درصد افزایش وصول مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری، دهیاری و فرمانداری‌های استان واریزی داشته است.

براساس پیش بینی‌های به عمل آمده، دریافت مالیات امسال به ۶۷ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار