ابلاغ مصوبه انتقال پنج میلیون متر مکعب آب برای شهرک گلخانه‌ای نودهک

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: براساس مصوبات ابلاغی سفر رییس جمهور به استان، پنج میلیون متر مکعب آب به فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان اختصاص می‌یابد.

رضا افلاطونی در کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت:  تامین آب مهم‌ترین نیاز برای اجرای فاز دوم و آماده سازی اراضی مربوط به آن در شهرک گلخانه‌ای نودهک به شمار می‌رود که مقرر شده از محل سد نهب برقرار شود.

از محل اعتبارات سفر رییس جمهور ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیز بابت آماده سازی شهرک‌های کشاورزی از جمله شهرک گلخانه‌ای نودهک اختصاص یافته که امروز به استان ابلاغ شد.

 با این مصوبات راهگشا موانع پیش روی آماده سازی فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک مرتفع می‌شود.

شهرک گلخانه‌ای نودهک تا سطح هزار و ۵۰۰ هکتار قابلیت توسعه دارد و با آب و خاک بسیار حاصلخیز قابلیت تولید ۱۲۵ هزار تن محصولات باغی را خواهد داشت.

 آب، برق و گاز فاز نخست تقریبا تامین و نهایی شده و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها شاهد تامین زیرساخت‌ها در فاز دوم این شهرک نیز باشیم.

فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان در ۵۰۰ هکتار اجرایی خواهد شد که به تنهایی بیش از پنج برابر مساحت گلخانه‌های در حال بهره برداری در استان است.

وی در ادامه از ارایه ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران شهرک گلخانه‌ای نودهک خبر داد و گفت: این شهرک با توجه به همجواری با راه آهن و آزادراه و خاک حاصلخیز می‌تواند قطب تولید محصولات کشاورزی صادرات محور شود و برای پنج هزار نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار