سنجش سلامت بیش از ۱۹ هزار نوآموز خراسان شمالی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: امسال از سنجش ۱۹ هزار و ۶۰۴ نوآموز زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمانی قرار می‌گیرند.

حسین نعمتی گفت: ۱۵ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان استان اختصاص یافته است؛ از مجموع پایگاه‌های سنجش ۱۴ پایگاه سنجش اولیه نوآموزان و یک پایگاه سنجش تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی، نوآموزان در سنجش اولیه، برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد.

او گفت: طرح سنجش از ۲۲ خردادماه سال جاری توسط مدیران نوبت دهی می‌شود و از اول تیرماه به مدت ۲ ماه پایگاه‌ها فعال هستند.


بیشتر بخوانید



رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی گفت: در پایگاه اولیه نوآموزان مورد ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی قرار می‌گیرند و چنانچه کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می‌شوند و در این مراکز به دقت سلامت نوآموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعداد‌ها و توانمندی‌های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی گفت: از اولیاء نوآموزان خواست برای دریافت گرفتن پایگاه‌های سنجش و تعیین وقت برای مراجعه باید به مدارس پیش ثبت نام نوآموزان مراجعه کنند.

نعمتی ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش عنوان کرد.

نعمتی مدارک مورد نیاز برای سنجش سلامت نوآموزان را شناسنامه، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس از نوآموزان و پرداخت ۶۰ هزار تومان بابت هزینه عنوان کرد.

او گفت: ۱۹ هزار و ۶۰۴ نوآموز امسال زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند و خانواده‌ها در نوبتی که برای آن‌ها مشخص شده است با نوآموزان خود به این مراکز مراجعه کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.