در نشست مشترک روسای سینمایی ایران و عراق انجام شد؛

امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه تولیدات مشترک و برگزاری هفته‌های فیلم

نشست مشترک روسای سینما‌های دو کشور ایران و عراق صبح امروز دوشنبه ۲۳ خردادماه در محل سازمان سینمایی برگزار شد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در نشست مشترک با احمد موسی رئیس امور سینمایی عراق گفت: جایگاه ممتاز سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی در جهان و منطقه قابل اعتناست و می‌توان از این ظرفیت برای تقویت مناسبات گسترده بین ملت‌ها استفاده کرد.

این نشست به منظور تبادل نظر در خصوص گسترش تعاملات و همکاری‌های فرهنگی و سینمایی دو کشور صورت گرفت.

بنا به اظهارات خزاعی، دو ملت ایران و عراق تاریخ و اشتراکات فرهنگی عمیق و ریشه دار و روابط دیرینه دارند و سینما در این زمینه می‌تواند باعث قوت و استحکام بیشتر شود. از طرفی تقویت مسائل فرهنگی و اجتماعی به تقویت و گسترش روابط سیاسی منجر می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی معتقد است تاریخچه ۱۲۰ ساله تاسیس سالن سینما در عراق نشان می‌دهد که مردم این کشور به سینما علاقمند هستند. علاوه بر این عراق علاوه بر قدمت فرهنگی از جشنواره‌های سینمایی و هنری خوبی هم، برخوردار بوده است.

این مسئول آمادگی سازمان سینمایی را برای تسهیل شرایط حضور سینماگران در جشنواره‏ها، برگزاری هفته‏های فیلم دو کشور، برپایی هفته فیلم محرم و سایر رویداد‌های فرهنگی اعلام کرد و از اعزام استاد و مربی تخصصی و ارائه خدمات آموزشی به کشور عراق خبر داد.

احمد موسی رئیس امور سینمایی عراق نیز گفت: همکاری فرهنگی و سینمایی و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای کار مشترک در حوزه سینما به نفع دو کشور است و به دلیل اشتراکات فرهنگی و دینی دو کشور ظرفیت‌های همکاری بسیار زیادی وجود دارد.

او می‌گوید سینمای ایران به دلیل پشتوانه‌های فنی و فرهنگی در زمینه سینما بویژه سینمای کودک قوی و موفق است و شاخصه‌های اخلاقی و آموزندگی و فرهنگی که این نوع سینما دارد بسیار مهم است. از این رو ما به شدت به این نوع سینما برای کودکان و جوانان نیاز داریم و خوشحال خواهیم شد نمونه‌های از این فیلم‌ها را در عراق داشته باشیم و دفتری در این زمینه ایجاد نمائیم.

رئیس امور سینمایی عراق همچنین تقاضا کرد با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان سینمایی ایران، هفته فیلم‌های عراقی در ایران برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار