تجارت بارتر میان افغانستان و پاکستان آغاز شد

کابل و اسلام‌آباد برای آغاز تجارت بارتر یا تجارت کالا به کالا تاکنون چهار نشست مشترک برگزار کرده اند.

افغانستان و پاکستان تجارت «بارتر» یا جنس به جنس را آغاز می‌کنند. اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که کابل و اسلام‌آباد هشتاد درصد بر سر میکانیزم این تجارت به توافق رسیده اند و انتظار می‌رود که به زودی این تجارت میان دو کشور آغاز شود.

کابل و اسلام‌آباد برای آغاز تجارت بارتر یا تجارت کالا به کالا تاکنون چهار نشست مشترک برگزار کرده اند.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که این تجارت در مرحله‌ نخست از بیست قلم کالا آغاز می‌شود و در صورت موفقیت بر شمار اقلام افزوده خواهد شد.

خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: ما بر سر میکانیزم تقریبا هشتاد درصد به موافقت رسیدیم که هم سیستم حواله جریان پیدا کند و هم جنس به جنس تبادله شود و هم کسانیکه واردات و صادرات دارند می‌تواند در  کابل افغانی جمع کنند در پاکستان کلدار.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که به علت مشکل انتقال پول از طریق بانک‌ها کابل و اسلام‌آباد تصمیم گرفتند که تجارت بارتر را آغاز کنند.

اتحادیه بانک‌های افغانستان می‌گوید که بیشتر بانک‌های افغانستان در انتقالات پول به بیرون از کشور مشکل ندارند و تنها در خرید کالاهای تزئینی انتقال انجام نمی‌شود.

آمارهای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نشان می‌دهند که میزان صادرات افغانستان به پاکستان افزایش یافته است و اکنون میزان داد و ستد این دو کشور یکسان شده است.

برچسب ها: طالبان ، پاکستان ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار