معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

جلوی سوء استفاده برخی کشاورزان در استفاده از پساب فاضلاب گرفته شود

عباس زاده گفت: با وجود هشدار‌های دانشگاه علوم پزشکی، متأسفانه برخی کشاورزان از پساب فاضلاب برای آبیاری محصولات استفاده می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست کمیته کنترل آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب خام و پساب گفت: هرچند دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به استفاده از این پساب در برخی محصولات کشاورزی حاشیه رودخانه شاهرود و روستا‌های اطراف هشدار داده است، اما موضوع باید مدیریت شود.

به گفته عباس زاده جلوی سوء استفاده برخی کشاورزان که به صورت غیرقانونی از پساب برداشت و استفاده می‌کنند، باید گرفته شود.

او گفت: استفاده از پساب فاضلاب برای کشاورزی باید توسط سازمان جهاد کشاورزی تعیین تکلیف شده و محصولاتی که بلامانع است اعلام شود.

تانکر‌های حمل فاضلاب ساماندهی و مدیریت شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در طول سال‌های گذشته، مکان‌های برای تخلیه فاضلاب خام به وسیله تانکر در برخی شهرستان‌ها مشخص شده که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به برخی مکان‌ها و تانکر‌های فاقد مجوز گلایه دارد.

عباس زاده گفت: حمل و تخلیه فاضلاب خام به وسیله ۱۶ تانکر در استان انجام می‌شود و از لحاظ تعداد و حجم این تانکر‌ها که سالانه ۸۰ هزار مترمکعب است، مشکلی وجود ندارد، اما ساماندهی و مدیریت تانکر‌ها مهم است.

او گفت: فرمانداران می‌بایست نسبت به شناسایی تانکر‌های حمل فاضلاب که فاقد مجوزند اقدام و در مهلت یک ماهه تانکر‌ها را ساماندهی کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نباید اجازه دهند فاضلاب در اراضی کشاورزی رهاسازی شود و در صورت مشاهده باید جلوی استفاده غیرمجاز کشاورزان برای آبیاری محصولات از پساب فاضلاب گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار