در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است.

جلیل حسینی گفت: عوامل خطر تهدید کننده سلامت ۷٠ مورد است که بیش از ۶٠ عامل آن مربوط به آقایان است.مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان است.

به گفته وی در حال حاضر شرایط اقتصادی و اجتماعی زندگی و دغدغه های معیشتی باعث شده تا مردان به دلیل زندگی نادرست با خطرات بیشتری مواجه شوند و به بیماری های خود کم تر اهمیت بدهند.

حسینی افزود: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است. ۳۲ سرطان در اقابان شایع تر است و در سه چهارم حوادث ترافیکی آقایان فوت می کنند. احتمال مرگ مردان بین ۴٠ تا ۷۴ سال بیش از ۴٠ درصد و در زنان این رنج سنی در حدود ۳٠ درصد است.

او می گوید: مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی از بیماری ها و عوارض آنها مربوط به اقایان است و در موضوعاتی مانند فشارخون، دیابت و سطح کلسترول خون سطح سواد زنان بالاتر از مردان است و مردان کم تر به بحث سلامتی خود اهمیت می دهند.

حسینی گفت: ایران جز معدود کشورهای دنیا است که در زمینه سلامت آقایان پیشرو است و اقدامات زیرساختی خوبی را برای این مسئله فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
کجا به فکر سلامت مردان هستید یه سری به جامعه معتادان بزنید ببینید 99درصد علت اعتیادشان چیست اکثرا در رابطه زناشویی مشکل زود انزالی دارند که در داروخانه های ایران بر خلاف بقیه کشورها هیچ دارویی توزیع نمیشود ومردان از ترس جدایی و طلاق به دامن مواد مخدر سستی را پناه میبرند تا خود را تکمیل کنند و کلا از جامعه و خانواده تردد و مسایل بعدی پیش روی آنان است با توزیع دارو مربوطه 99درصد جلوی اعتیاد مردان و جوانان متاهل گرفته خواهد شد
آخرین اخبار