افشارچی:

۴ شاخص برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای استان تدوین شده است

استاندار زنجان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام جزو اولویت های اصلی دولت و استان زنجان است.

افشارچی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت، رتبه بندی شهرستان ها، میزان تخصیص اعتبارات و برنامه ریزی برای حرکت در مسیر رشد اقتصادی ۴ شاخص در نظر گرفته شده برای رسیدن به اهداف اقتصادی استان است.

او می گوید: بخش خصوصی نقش مهمی در تحقق رشد اقتصادی ۸درصدی امسال را که معادل ۳۶ هزار میلیارد تومان استبر عهده دارد.

به گفته استاندار زنجان امسال میزان درآمد پیش بینی شده برای استان ۶ هزار میلیارد تومان است که طبق قانون مازاد مالیات دریافتی به استان تعلق خواهد گرفت.

افشارچی گفت: مالیات چند کارخانه که مالیاتشان از سرجمع کشوری حساب می‌شد به استان زنجان انتقال یافت که این مهم افزایش درآمد‌های مالیاتی زنجان را در پی خواهد داشت.

او می گوید: براساس مجوز‌ها تا ۳۸۰ میلیارد تومان امکان مولد سازی به استان زنجان داده شده و مدیران بایستی ورود جدی برای تعیین تکلیف ساختمان‌های نیمه تمام دستگاهشان بکنند که در غیر اینصورت شخص استاندار ورود خواهد کرد.

مقام عالی اجرایی دولت همچنین از مدیران خواست تا پیگیر بودجه‌ها و اعتبارات وزارتخانه‌ها باشند و از محل‌هایی که اعتبارات خوبی نهفته و امکان جذب وجود دارد برای آوردن اعتبار به استان تلاش کنند.

 افشارچی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست تا برای تحقق عنوان سال در بخش دانش بنیان علاوه بر ۴۵ میلیارد تومانی که به پارک علم و فناوری اختصاص یافته ۱۰ میلیارد تومان دیگر از محل کمک‌های استانی به پارک اختصاص یابد.

ارتقاء تجهیزات صداوسیما هم از دیگر تأکیدات استاندار زنجان بود.

افشارچی گفت: امسال باید بخش مهمی از مطالبات صداوسیما محقق شود و به لحاظ تأمین تجهیزات برای ارتقاء کیفیت برنامه‌های رسانه استانی حداکثر تا دو سال آینده اعتبار مورد نظر تأمین شود.

استاندار زنجان عقب ماندگی بودجه استان در مقایسه با دیگر استان‌ها را هم خاطر نشان شد و از نمایندگان خواست تا برای افزایش اعتبارات استانی در حوزه هزینه‌ای و تملک دارایی انرژی مضاعفی بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.