رئیس دستگاه قضا:

بودجه سالانه دستگاه قضا برابر با بودجه ماهانه یک سازمان وابسته به وزارتخانه است

رئیس دستگاه قضا گفت:با اندک بودجه سالانه دستگاه قضا و حجم کار ،صدور احکام سریع، دقیق، به‌موقع، متقن و همه جانبه، کار دشواری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان قم گفت: برخی بخش‌های دادگستری‌ها در نقاط مختلف به واسطه میزان امکاناتی که دارند، در شأن مردم نیست.

او گفت: بودجه سالانه دستگاه قضایی برابر با بودجه یک ماه یک سازمان وابسته به یک وزارتخانه است؛ بنابراین، با این حجم کار و با این امکانات، صدور احکام سریع، دقیق، به‌موقع، متقن و همه جانبه، کار دشوار و سختی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران در سطوح مختلف باید فرصت خدمت خالصانه به مردم و احقاق حق و ابطال باطل را قدر بدانند ،گفت: دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت جهاد کشاورزی باید به صورت شفاف تعیین کنند که صرف دیوارکشی اراضی، آیا تغییر کاربری محسوب می‌شود یا خیر؛ چنانچه این مراجع ذی‌صلاح تشخیص دادند که دیوارکشی در زمره تغییر کاربری است، باید منطق این قضیه را نیز تبیین کنند.

او با بیان اینکه دستگاه قضایی به شدت و قاطعیت با تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز‌ها در حریم رودخانه‌ها و سواحل برخورد می‌کند ،گفت: البته ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط در همان ابتدای امر از ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری‌های غیرقانونی جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اظهارات رئیس شورای شهر قم مبنی بر ضرورت تعامل و همگرایی بیشتر مدیریت شهری قم با دیوان عدالت اداری گفت: اگر دستگاه‌های اداری و شهرداری‌ها به قوانین تسلط داشته باشند و به قوانین احترام بگذارند، طبعا مردم نیز جهت شکایت از آن‌ها به دیوان عدالت اداری مراجعه نمی‌کنند در نتیجه این دیوان می‌تواند به اموری از قبیل تعامل با دستگاه‌های اداری و مدیریت شهری بیش از پیش متمرکز شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سخنان مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم مبنی بر ضرورت ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مردم، ضمن تصریح بر اهتمام دستگاه قضایی بر تحقق این مهم، بر نقش دستگاه‌هایی همچون وزارت ارشاد و صداوسیما در راستای افزایش آگاهی‌های مردم در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل حقوقی تاکید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار