امام جمعه موقت تهران:

پول حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ پول کثیفی است/ صاحب‌خانه‌ها توقعات اضافه نداشته باشند؛ برکتی در آن نیست

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری از دولت، مجلس و قوه قضائیه خواست با سرعت و قاطعیت ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها را اصلاح کنند.

امام جمعه موقت تهران در سخنرانی خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران (۲۷ خرداد ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما در مبارزه با فساد و جلوه‌های آن، بسیاری از مواقع موفق نمی‌شویم و به نتیجه نمی‌رسیم، گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری‌ها از این مصادیق است؛ از سال ۴۵ این ماده کمیسیون وارد قانون شهرداری شده و دایره فعالیت آن به حوزه ساخت و ساز ساختمان و تا تغییر کاربری زمین‌ها بر می‌گردد که حسب ظاهر یک ماده قانونی است، اما تخلفاتی در بسیاری محور‌ها صورت می‌گیرد و آن تخلفات در این کمیسیون مطرح می‌شود و بیش از نیمی از پرونده‌ها با جریمه مالی بسته می‌شوند.

 حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه پول حاصل از کمیسیون ماده صد شهرداری پول کثیفی است و وارد مدیریت شهری شده، گفت: بسیاری از سرمایه داران از ابتدا به قصد تخلف در ساخت و ساز وارد این کار شده و با پرداخت ماده صد شهرک‌ها و ساختمان‌های آنچنانی می‌سازند؛ این کار آن‌ها ظاهرا قانونی است، اما این مسأله ریشه دار است و حادثه متروپل ریشه در این مسأله دارد.

متاسفانه تخلفات در ساخت و ساز یکی از منابع درآمدی برای شهرداری‌ها شده است و بروز تخلفات عمدی در ساخت و ساز‌های شهری را تشدید نموده‌است.

طریقه وصول این درآمد‌ها از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در شهرداری‌ها است و کمیسیون ماده ۱۰۰ در واقع بزرگ‌ترین مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی است.

وظیفه این کمیسیون رسیدگی به تخلفات در حوزه ساخت و ساز بوده و مقصود از تخلفات در این ماده عدم اخذ پروانه و یا ساخت و ساز خلاف پروانه صادر شده است.

البته اگر سازنده بعد از اینکه بنا ساخته شد بخش دیگری را به ساختمان و بنا اضافه کند نیز در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

براساس مادۀ ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدودۀ خدماتی باید قبل از ساخت‌وساز از شهرداری‌ها پروانۀ ساختمان بگیرند و شهردار‌ی‌ها موظف هستند از طریق مأموران خود از عملیات ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه در زمین محصور یا غیرمحصور جلوگیری کنند.

در صورت خلاف این ماده، جلوی آن‌ها گرفته می‌شود و عاملان برای رسیدگی به کمیسیون مادۀ ۱۰۰ ارجاع داده می‌شوند.

نمایندگان وزارت کشور، دادگستری، نماینده شورا اسلامی و نماینده شهرداری اعضای تشکیل دهنده کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری هستند.

نماینده وزارت کشور به انتخاب وزیر کشور، یکی از قضات دادگستری به انتخاب وزیر دادگستری و یکی از اعضاء انجمن (شورای اسلامی) شهر به انتخاب انجمن اشورا، تعیین می‌شوند. نماینده شهرداری در این کمیسیون حق رای ندارد و تنها برای بیان توضیحات حاضر می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در این بخش از خطبه‌ها از دولت، مجلس و قوه قضائیه خواست با سرعت و قاطعیت ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها را اصلاح کنند.

صاحب خانه ها توقعات اضافه از مستأجران نداشته باشند؛ در اینگونه پول ها برکتی نیست

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به رشد خارج از قاعده اجاره مسکن و ودیعه‌ها و آثار آن بر زندگی مردم گفت: خبر خوبی که شنیدیم این است که بسته مناسب و جدیدی تنظیم شده و قرار است در جلسه سران قوا و ستاد اقتصادی دولت مطرح شود. آرزو داریم این مسأله برطرف شود. توقعات عجیب و غریب در ودیعه و اجاره بها غیر قابل پذیرش است. این پول‌ها تمیز نیست و خرج دوا و درمان می‌شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت که شما فکر می‌کنید در این پول برکت هست؟ املاکی‌ها طرف مستأجران را بگیرند و شفیع نیکو باشند و اجاره را پایین بیاورند. دستگاه قضایی نیز برای حکم دادن در این پرونده‌ها مراعات کنند تا این سختی‌ها بگذرد و روزهای بهتر در پیش باشد.

افزایش نرخ اجاره در ماه‌های گذشته باعث شد تا رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ارائه بسته جدید خروج بازار اجاره‌بها از بحران به رئیس‌جمهور خبر دهد که به قول او با تایید سران قوا این بسته حرکتی اساسی به جای مُسکن‌های زودگذر است.

اواخر مرداد پارسال نیز رستم قاسمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اولین اقدام خود در بخش مسکن را ساماندهی بازار اجاره اعلام کرد و گفت که مسکن دغدغه دولت سیزدهم است و اولین گام در حوزه مسکن برداشتن تیغ تیز بی سروسامانی اجاره از گلوی نحیف اقشار آسیب پذیر است چراکه وضع موجود باعث شده مسکن که باید جایگاه سُکنی و آسایش باشد به بزرگ‌ترین دغدغه و گرفتاری مردم تبدیل شود.

موضوع افزایش اجاره بهای مسکن در حالی است که بیست و نهم اردیبهشت امسال سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰ ، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید.

بر اساس این مصوبه ، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد تا با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد نماید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شده به انعکاس و معرفی واحدهای مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات مطابق قانون اقدام کند.

رستم قاسمی در این باره گفته بود که امسال نظارت براساس نرخ اجاره سال قبل است و  در صورتی که مستاجری در آن خانه بود برای تمدید در تهران ۲۵ درصد باید اجاره افزایش یابد و مستاجر جدید هم ۲۵ درصد بیشتر از مستاجر قبلی پرداخت کند.

هم اکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان ودیعه مسکن در سراسر کشور در نظر گرفته شده که طبق اعلام بانک مرکزی برای کلان شهر تهران ۶۰ میلیون برای سایر شهرها ۴۵ و برای شهرهای کوچک هم ۳۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ساله و نرخ سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

در دو سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا طبق مصوبه ستاد کرونا نرخ اجاره ۲۵ درصد تعیین شد که در سال ابتدای نظارت بر اجرای این طرح توسط بازرسان و شورای حل اختلاف بسیار دقیق بود که همین امر زمینه ساز افزایش نیافتن بیش از ۲۵ درصد نرخ اجاره‌ها شد.

این در حالیست که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به محتواهای منتشر شده در خصوص اجاره بهای مسکن، آورده است: محدودیت افزایش سقف اجاره‌بها در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ براساس گزارش‌های واصله تاثیر قابل ملاحظه‌ای در جلوگیری از افزایش بی‌رویه رقم افزایش تمدید قراردادهای اجاره داشته شده است که بر این اساس برنامه تعیین سقف افزایش اجاره‌بها برای قراردادهای تمدیدی سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته و پیشنهاد اولیه آن به دولت ارائه شده است.

وزارت راه و شهرسازی براساس ابزارهای در اختیار و ماموریت‌ها و وظایف محوله، با وجود محدودیت‌های اقتصادی و بودجه‌ای کشور، اقدامات متعددی در راستای کنترل بازار اجاره و کمک به مستاجرین انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تدوین لایحه اجاره داری حرفه‌ای با هدف ساماندهی بازار اجاره و حمایت از مستأجران، پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ سود پایین به مستاجرین اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
چرا ماده صد دستگاه ناظر و بالا دست نداره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
پول حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها که دیشبم در اخبار میگفت سرشو ببری حلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
پول حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ واسه ما مردم کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
پول مداحی و روضه خونی چی
حلاله اون؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
کار به اهلش سپرده بشه .کسی که درش تخصص داره و همه درباره چیزاهای بی ربط به حوزه علمیشون حرف نزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ای کاش در خطبه ها از گرانی مشکلات مردم و گرفتاری ها جوانان صحبت می شد ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
در خصوص پولهای کثیف اول از جریمه های بی حساب و کتاب دولت برای مردم باید گفت که به هر بهانه ای در وزارتخانه ها و سازمانه و ادارات و بانکها و موسسات خصولتی از جمله دارایی و بیمه و بانکاه و موسسات مالیو اعتباری به حتی راهنمایی و رانندگی به هر بهونه ای جرایم از مردم میگیرند حال چه شده دولت حرف از پولهای کثیف میزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
زمین هایی در داخل بافت های شهری قرار دارند که مالکان آنها فقط به دید سودا گری به آنها نگاه میکنند و سالیان سال بلااستفاده باقی می مانند. باید طرحی ریخته شود که نگه داری این زمین ها برای مالکان به صرفه نباشد و به چرخه ساخت و ساز وارد شود.
Pakistan
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
تو برو دینت را تبلیغ کن.به تو چه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
اگه پول کسیفیه پس چرا شهرداریها بهشون اجازه داده میشه که بگیرن !!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۳:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
احمد جون کثیف نه کسیف
France
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
چون عمر هر خونه پنجاه ساله گرفتن ده درصد سود سالانه قیمت هر خونه به عنوان اجاره عادلانه است
France
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
کلا پول ناحق آخر و عاقبت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا از حق مالکان ساختمان دارین میزنین مگه گناه کرده سرمایه اش رو دلار و طلا نخریده ببره انبار کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طی یکسال گذشته تورم بالای 50 درصد بوده چطور انتظار دارین کسی که درامدش از همین گرفتن اجاره هست بشینه شما از خدا بی خبرها براش دستور بدین سالهای قبلم از این دستورها دادین اما کسی عمل نکرد چرا چون مربوط به مردم نبود چون شماها از مردم نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مستاجر بدبخت که زیر بار اجاره خونه کمرش خم میشه جزو مردم نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
خواهشا صبح شنبه اعصابمون را خراب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
پیام قبلی را برا پاچخواری دادم تا اثرات سو پیامهای اولی را خنثی کنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
روحانیون چشم چراغ این ملت هستن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
نمیشه برا صرفه جویی یه کم این چراغا رو خاموش کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ادعا میکنن اشراف اطلاعاتی دارن بر همه جا انور دنیا یارو کسی رو بخوان میگیرن میارن بعد از عهده چند تا دلال برنمییان احتمالا یه جای قضیه رو ما نمیدونیم
Iran (Islamic Republic of)
y
۰۸:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
متروپل چه ربطی به کمیسیون ماده 100 داره . چرت نگو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ماده صد ( رشوه قانونی ) و البته ناظران بسیار محترم شهرسازی سالها ست که ساختمانهای کشور را رو به نابودی برده. ولی کسی اهمیتی نداده!!! فکر نکنم بازهم کسی کاری بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مشکل مملکت بی سوادی و بیهوده حرف زدن شما از اینگونه تریبونهایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
پولی که بابت حق کسب و پیشه ذیل قانون کسب و پیشه و تجارت ۱۳۵۶ به مستاجر تعلق می گیرد و طبق فتوای مرحوم امام خمینی وسایر مراجع عظام تقلید غیر شرعی است با چه عنوان می توان توجیه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
صاحب خونه جوابمون کرده
داریم جمع میکنیم بریم خونه مادرم
قصد جدایی هم از همسرم دارم خاطر خونه
بعد بگید بچه بیارید
خودمون نمی‌تونیم با این وضع اقتصادی زندگی کنیم
واقعا جای تأسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مل گوشیت چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
برو با همش مردم مقصر هستن، مسئول پاک و مطهر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
حاج آقا عامل این بدبختی ها را باید محاکمه کرد دولت روحانی با تورم هزار درصدی طی ۸ سال این بدبختی رو سر مردم آورده چرا محاکمه نمیشه چرا چرا
هفته بعد توی خطبه جواب اینو بدید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
عامل بد بختب ها؟ همین خود اخوندهای مفت خور هستند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
خخخخخ تورم کشورهای آفریقایی هم برای دولت روحانی است، تورم ۵۰ درصدی این یکسال ریسی هم برای روحانی است و تا سه سال آینده هم برای روحانی است، واقعا که دریغ از یه ذره غیرت ، همین ریسی و دار و دسته اش گرانی را حاصل بی عرضگی تیم روحانی می دانست و الان هم تورم ۵۰درصدی یکساله ی دولت رییسی حاصل بی عرضگی و بی غیرتی و یه چیز اضافه است
Iran (Islamic Republic of)
نا
۰۷:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
پهلو بفهم چه میگی.همه که می تو نیستن.اکه راست میگی بامنطق حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
استغفرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
چرت نگو ما تو چهار اول روحانی یه آپارتمان خریدیم سه سال بعدش دقیقا به همون قیمت فروختبم در این حد ثباث قیمت بود دوره دوم هم کرونا و خروج از برجام و فشارهای تحریم باعث این بدبختیها شد روحانی هر چی بود از رئیسی بهتر بود قصدم دفاع نیست فقط در مقام مقایسه میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
اینقدر فساد زیاده که نمی‌دونیم از کجاش بنالیم آهمون در اومده. بالاخص که مستاجر و کارگر هم باشب
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام علیکم و رحمه‌الله ؛
۱_ جناب علی اکبری فکر نمی کنید الان کمی دیر شده است ؟ این نصایح مشفقانه تان را باید از همان بدو ورودتان پی می گرفتید .خیلی زود دیر می شود .
۲_ ستاد های نمازجمعه های سراسر کشور ظرفیت های فوق العاده ای دارند که در دوره مدیریت تان متاسفانه بسیار افت کرده اند. چرا ؟
۳_ ستادهای نمازجمعه استانی باید راهکار از برون رفت مشکلات استان خودشان را با کمک مجامع علمی استان را مصوب و در آن استان دنبال کنند.
۴_ ستاد نماز جمعه اگر صرفاً بیانیه ها و تقویم هفتگی را مرور نماید هرگز در حل مشکلات کشور و استان نقشی نخواهند داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
مالیات از خانه های خالی پس چه شد ؟؟؟؟؟ حضور بازنشستگان در دفتر ائمه جمعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
تا مسئول شده تا نگهبان با خودش از شهرستان به مرکز استان برده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
لطفا پیگیری کنین مالیات بر خانهای قیمت بالا چرا میخاد اجرایی بشود مگر شماها پول ساخت خانه هارا دادین مگر شما پول زمین آن را دادین که میخاین مالیات را بر خانهای بالای ۲ میلیارد به ۱۰ تا ۵۰ میلیون در سال افزایش بدین الان یه حساب دودوتا بکنین اکثر خانه ها بالای ۲ میلیارد قیمت دارن در شهرا این دیگر چه مالیاتیس میخاین از مردم بگیرین با آوردن این مالیات در سال تمام فشارش بر مستاجرا هستش چون صاحب ملکا آن را از ما مستاجرا میگیرن با کرایه دادنش مثلا کسی الان داره خونشو میده ۱ تمن کرایه با اجرای این طرح نمیاد این کارو کنه چون فقط میخاد همین پول رو بزاره کنار برا مالیاتش چون ماها از این خانه ها در سال استفاده میکنیم و مالیاتشو هم باید ماها بدیم اگر شایعه هس لطفا خبر شایعه بودنشو بزنین اگرم شایعه نیس خبرشو درست درمون پیگیری کنین
France
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
قبل انقلاب به مستاجران میگفتند خوش نشین بیشتر مسولان سن بالا در جریان هستند اما الان برگشتیم به دوران سیاه قجری ارباب رییتی در همه بخشها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
شما بفرمایید چرا قیمت زمین شهرک صنعتی باید نسبت به پارسال دوبرابر بشه؟؟؟ اون هم بدون زیر ساخت شما یکسر بیا با هم بریم شهرکهای صنعتی ببینید چه خبره؟
موضوع بعد ایا درصد مالیتی که دولت روی یک محصول مثلا روغن از زمانی که ماده اولیه وارد مییشه، کارخانه دار تولید میگه، عمده فروش تحویل میگیره، مسیول پخش توزیع مبکنه و فروشگاه به مردم میفروشه رو میدونید چنده؟؟؟
اطلاع دارید این رقم مالیات حدود ۱۰۰ درصد قیمت تمام شده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
یه نفر چند سال پیش کنج حیاط خونش یه سرویس 1×1متری ساخت شهرداری بهش گفت حیاط را مسکونی کردی غیر قانونیه!!طرف گفت الان خراب کنم یعنی؟ فرمودند نه جریمشوبده قانونیه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
حاج آقا دلیلش بیسوادی کارشناسان و ناظران شهرداری و نظام مهندسی نیست؟؟؟ به خاطر بیسوادی و طمع کارشناسان دادگستری نیست؟؟؟ کمیسیون متری پول میگیره ررای تمام این کارشناسان به اصطلاح کارشناس.
وقتی کارشناس دادگستری به جای محاسبه استحکام بنا فقط اکتفا میکنه به ۴ تا عکس با گوشی موبایل شما چه توقعی دارید؟؟؟
به نظرم براشون کلاس عکاسی بذارید بهتر از محاسبات فنی جواب می دهد.
همه بازی پول هست و لا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
وضعیت فعلی اقتصادی مردم نشان بی عرضه بودن دولت هاست..در وضعیت فعلی 80 درصد حقوق رو باید بابت اجاره خانه بپردازیم..رئیسی قرار بود سالی 1 میلییون واحد مسکن بسازه..خب یک سال جنابعالی ک داره تمام میشه..شعار بدون عمل ب کسی ک لباس پیغمبر رو میپوشه خیلی بده،حد اقل ترین کاری و از جیب شماها هم من نمیشه،دادن زمین رایگان ب مردم هست..فکر انتخابات آینده باشید من و با این وضعیت دیگر هیچ وقت در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مگه روحانی و احمدی نژاد کشور را نابود کردن کسی با اونها کاری کرد؟ ساختن ( خرابه ) نکر به این سادگیه. چرا خودتون را به خواب زدین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
" پول حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ پول کثیفی است "
صبح به خیر ... !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
پولی که دولت از بازنشستگان تامین اجتماعی کسر کرد و پولی که بابت قطع یارانه عده ای از ملت به حیب دولت رفت جز همین پولها فهرست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
زمانیکه دولت وصولی ها از ملت را بیش از 60%افزایش داده فقط زورتون به صاحبخانه میرسد صاحبخانه ای که ممکن است تنها محل درآمدش ازاجاره یک طبقه از ساخنمانش ست چطور اگر شما هزینه ها را افزایش دهید برکت دارد فقط برای صاحب خانه برکت ندارد .اصلا شما شغل شریفتان چیست که برای آن حقوق دریافت میکنید مگر حضرت علی برای انجام فرائض و امامت جماعت حقوق دریافت میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اگر بافت شهری رو گسترش ندین با لغو ماده صد قطعا قیمت مسکن و اجاره بها افزایش پیدا می کنه چون سازنده ها از سود خودشون نمیگذرن و اونو از جیب مردم جبران می کنن. طرح های هادی و تفضیلی شهرها گردنه بسیاری از فساد ها و غیر اصولی هستند. باید در این طرح ها بانگری شود و افزایش بافت شهری را هم در آنها منظور کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
کشور ایران سرزمین پهناوریست و هر خانواده ایرانی باید یک زمین مسکونی مناسب جهت سکونت در آن داشته باشد تا بتواند خانه ای در آن بسازد. متاسفانه در مملکتی با این همه مشکلات قیمت خانه در برخی نقاط از ترکیه و آمریکا هم گرانتر شده است. شهرداران به جای افزایش وسعت و بافت شهر فقط به فکر تراکم فروشی و بلند مرتبه سازی هستن که جز مشکلات فراوان برای ساکنین این ساختمانها جیب عده ای سودجو و بساز بنداز را هم پر کرده اند. از دولت انقلابی تقاضا داریم تا بازنگری در طرح های تفضیلی و هادی شهر ها را از طریق استانداران پیگیری کنند تا با افزایش عرضه زمین قیمت آن و در نهایت قیمت مسکن را کنترل کنند. حتما در بلند مدت این کار بهترین گزینه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
وقتی احکام وحدود خدا رعایت نشود بلا جامعه رو میگیره.
دوست داریذقبول کن دوست نداری. قبول نکن
وقتی بی نمازی خمس ندادن روزه خواری و بی حیایی بی غیرتی سگ بازی شراب خواری ربا خواری رشوه ودزدی وکم فروشی احتکار و.... زیاد شد
خب همه در بلا گرفتار میشیم وبه چکنم چکنم می رسیم.
علاج کار اینه همه بخدا برگردیم و توبه کنیم وبهم رحم کنیم تا رحمت بیشتر خدا نصیبمون بشه.
والله خدا الان هم داره بهمون رحم میکنه بااین کارهامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
حدیثی داریم که میفرمایند هرکس برادر مسلمانش را بفریبد خداوند برکت از روزی اش میگیرد
میتونید در این باره سخن بفرمایید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
خرج دوا درمون خودتون بشه
وظیفتونه ماهی به هر نفر ۲ میلیون یارانه بدید
وظیفتونه گمرکی خودرو رو کلا پنج درصد بگیرید نه ۳۰۰ درصد
وظیفتونه وام خرید خونه یک میلیارد بدون ضامن با ۴ درصد سود بدید
وظیفتونه پایه حقوق رو ۵ میلیون برای همه اقشار بکنید
وظیفتونه نرخ سود بانکیو حداکثر ۵٪ کنید
وظیفتونه آسفالتارو هر ۶ ماه ترمیم کنید
وظیفتونه همه بیمه درمان تکمیلی بشن
در جایگاهی نیستید که برای مردم تعیین کنید تو این وضعیت اقتصادی خرجشونو از کجا بیارن
نگرانید؟ یقه خودتونو بگیرید روتون زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
عالی بود محمد جان ولی این کشوری که این شرایط رو داره کجاست اگر تاسیس شده بگو بریم اونجا زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
اینقدر عصبانی هستی که نفهمیدی چی گفته!!
به مسئولهای مربوطه در مورد کمیسیون ماده100 گفته این پولهای کثیف خرج دوا ودکتر میشه
بعد این وظایفی هم که نوشتی دریت
ما وظیفه نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
گوگوریو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
شهرداری منطقه 8 تهران در سال 91، بوستانی در همسایگی غربی ییمارستان جشم پزشکی بینا را در ازای گرفتن پولهای کثیف به این بیمارستان داذ و این بیمارستان تمام درختهای انرا قطع و در حال ساختمان سازی به جای آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه مسئولین و خطبا خیییییلی دیر متوجه خطاهای سیستمیک میشوند و به ان اعتراض می کنند!
واضح است که پول کمیسیون ماده صد ، کثیف که چه عرض کنم نجس و حرام است.
چرا ؟؟؟
زیرا:
طرف با پرداخت ماده صد به شهرداری چتد طبقه اضافه میسازد و نور و فضای ساختمان مقابل را نابود میکند . در واقع مالک ساختمان مقابل زیان میبیند و پولش را شهرداری به جیب میزند!و این یعنی حق الناس!
خب ! حالا شهرداری با این پول که در واقع حق الناس است چه میکند ؟؟!!!
بخشی از ان میشود حقوق شهرداران و کارمندان شهر داری !!!!! نتیجه این پول هم در این افراد و فرزندانشان هویدا است!
بخشی هم میشود هزینه احداث پارکها و .... که در این پارکها هم وعده های فحشا و خرید و فروش مواد مخدر و .... گذاشته میشود . این شده وضعیت جامعه اسلامی که بیش از دویست هزار شهید داده!!!
البته بعید میدانم باشگاه خبرنگاران این گونه نظرات را منتشر کند.حقیقت تلخ است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
درست اگه زوم کنی پولهای کثیفتری هم پیدا میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
چطور شهرداری فیش نوسازی و فیش پسماند و اداره مالیاتی فیش مالیاتی زا چند برابر نسبت به سال گذشته میکنند،برکت داره،خودتون همه چیزو گرون میکنید،بعد به مردم میگید بهم رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بله. قرار شده عدالت بر قرار بشه ! یعنی مقوله نجومی اینگونه تقسیم شده :
قبضهای نجومی برای مردم
فیش‌های نجومی برای مسئولین !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بعد از ۴۰ سال اینرا میگید .. چون در سال ۷۰. به اسم ماده ۱۰۰. شهرداری و مالک. رشوه رد وبدل کردند و کلاه گشاد ی بر سر ما گذاشتند.. شکایت به شهداری بردیم.
گفتند ماده ۱۰۰ است.. درحالیکه. ما یکسال قبلش اپارتمان ن چندان کاملی گرفتیم. .. وقی که یکسال بعد سند دادند انباری را بالا کشیدند و کرده بودند مسکونی
میدانید حاج اقا علی اکبری راست میگن. .. مال هنور که هنوز است نتوانسته یک واحد نمور و به خدا واگذار شده ... درشوبسته و اجازه نمیده ازحیاط استفاده کنیم
و گل و گیاهی بکاریم ... . پوزش میخوام اینجا درد دل را باز کردیم ..
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۸:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت ومجلس محترم نزدیک به هشتاد درصد موادخوراکی و دیگر اقلام را در دوماه اخیر گران کرده اند بیخیالش شده ولی به اجاره خانه گیر داده عجیب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اتفاقا عجیب نیست.
چون یک ماه قبل هم‌ وزیر مستعفی کار و رفاه افزایش ده درصدی ویزیت پزشکان را عامل گسترش فقر در جامعه اعلام کرده بود و خواستار کاهش ده درصدی حق ویزیت نسبت به سال ۱۴۰۰ شده بود !!!! در حالیکه اجاره یک واحد مطب پنجاه متری که سال ۹۶ ، ششصد هزار تومان بوده امسال هشت میلیون تومان است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بخدا قسم من دلسوز این نظام هستم .چرا باید پولی که کارگر میگیره چه حقوق و چه یارانه صاحب خونه اون پول رو از کارگر بگیره و باعث نارضایتی عمومی بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
دیوید
۰۱:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
هزینه های نگهداری و تعمیرات خونه مثل پکیج، کولر، شیرآلات وسیفون و ... از تورم اعلامی از سوی دولتی ها خیلی بالاتره، اول دولتی ها تورم راکنترل کنند، روز به روز گرانی ایجاد نکنند به والله صاحبخانه ها هم اجاره را بالا نمی برند.قیمت یک کیسه گچ یا سیمان یا ماسه ۲۰ برابر شده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آره هیچ خیری در پول اجاره بها در به روز کردن نیست ولی خیر در دولا پهنا گرون کردن اجناس توسط دولت هست با گرون کردن ۴۰۰ درصدی اجناس از طرف اینها هیچ مشکلی نداره ماشینهای بدون استانداردشون رو چند برابر قیمت جهانی تو پاچه مردم بکنند خیری هست خجالت هم بخدا چیز خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
یا خدااا همش حرف زندگی مردم جهنم شده آقا اجاره ....مواد غذایی همچیو ک صدبرابر کردین بهتره بجا حرف با رییست صحبت کنی ک یشبه گتد زد ب زندگی مردم کاری کردین مردم دیگه اعتقاد ب هیچی ندارن خدا ازتون نگذره شماها حرف میزنید حقوق میگیرید طرف تو گرما وسرما کار میکته زحمت میکشه نمیتونه خرج زن وبچشو بده آقا تو میوه تابستونه خوردی تا حالا؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
جالب ترین قانون هدفمندی یارانه ها اینه که کسی که چند تا خونه داره دهک پایین اما افراد مجرد ویا مستأجری که تو حسابش یه زره پول هست دهک ۱۰گذاشتن ویارانشونو قط کردن دادن به کسانی که صاحب خونه هستن
Germany
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
خداوند دست دزدان بیت المال و مفت خورهای بیت المال را ریشه کن کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دزد بیت المال همونیه که ماده صد رو فشار میاره پول زور بگیره شهرداریا همه دزدی میکنن به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
الان کسی که چند تا خونه داره باید دهک ۱۰باشه نه منه مجردی که ۵۰میلیون تو حسابم پول دارم کل دارایی ام همونه گذاشتم واسه بدبختی هام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
مجردی و50 میلیون داری بابا ماشاءالله بشما
طرف متاهل هست و کل پس اندازش همین حدوده.
ناشکری نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ا ول خودتون ۲۵ درصد اضلفه میکنید و بعد میگید چرا مسکن گرون شده
حقوق هم ده درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
امام جمعه ها درستکار ترین افراد دولتند،کاش مردم پیرو امام جمعه ها بودند که همان پیرو ولایت فقیه است،سلامتی امام جمعه ها صلوات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
صلوات
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۷:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت باید شرایطی را فراهم کنه که هر فردی با هر نوع بودجه ای بتونه خودش شرایطی را بوجود بیاره و برای ساخت یا خرید خانه اقدام کنه، کمک دولت با تامین 1 میلیون مسکن در سال با توجه به رشد جمعیت اصلا بحص تامین مسکن را نمیتونه فراهم کنه و هر ساله این افزایش قیمت چه ساخت و چه خرید مسکن را فقط باید ما مردم عادی ضررشو بدیم و هر ساله مجبور بشیم با توجه به شرایط و تورم جابجا بشیم، این موضوع 2 تا ضرر داره، ضرر اول همین که باید وقت بزاریم تا یک جایی دوباره با بودجه ای که داریم پیدا کنیم و ضرر دوم آسیب دیدن لوازم خانه هست که در شرایط باربری های نامناسب است.
دولت علاوه بر ساخت می بایست یک سری مسکن برای رهن و اجاره هم در اختیار بنگاه ها با قیمت مصوب قرار دهد تا این تامین مسکن برای ما مستاجران مشکلی به وجود نیاورد.
لطفا از سیاست های مسکن کشورهای پر جمعیت مثل چین و هند استفاده کنید که چطور در طی چندین سال این افزایش چند برابری کشور ما را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت چند درصد گرانی کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آقا یدفه همه چیو گرون کنید بگید تا شیش ماه هیچی تغییر قیمت نداره، آوارمون کردین به حضرت عباس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
حاجی وقتی قیمت زمین سر به فلک گذاشته و دلالی رو نتوانسته اید کنترل کنید چطور انتظار دارید مردم حد تراکم را رعایت کنند قدم اول باید قیمت زمین منطقی شود قدم باید ح در تراکم به مقدار معقولی برسد که بتوان خونه بدلی ساخته شود ...لطفا کارشناسی نظر دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
فعلا سیاستهای غلط و غلط شماها برکت رو از این مملکت و زندگی مردم برده.
با این سیاستها مردم رو بجون هم انداختید.
دور نشسته اید و از منافعی که برای خود ساختید استفاده می کنید و نصیحت هم می کنید.
یکبارهم به حرف مردم گوش کنید و حرافی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
افرین حرف دل تمام ملت همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
در اراک متاسفانه وضعیت خیلی وخیم است خیلی از ساخت و سازها در مرکز شهر اصلا پارکینگ تامین نکرده اند و جریمه ماده صد می دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
از اب گل الود ماهی گرفتن و گرای گرانی به دولت دادن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
یکی از همون سه نفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بشزطی امام مسلمین عادل باشد نه اینکه فقر وفلاکت مردم را ببیند وسخنرانی کند وگرای گرانی به دولت بدهد ومعیشت مردم برای وی مهم نباشد
آخرین اخبار