دولت انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا موافقت کرد

وزیر کشور انگلیس با استرداد بنیان گذار ویکی لیکس به آمریکا موافقت کرد.

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس امروز (جمعه) با استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس به آمریکا برای رسیدگی به اتهامات او به طور رسمی موافقت کرد.

به گزارش رویترز، مقامات ویکی لیکس در واکنش به این تصمیم اعلام کردند که موافقت انگلیس با درخواست استرداد آسانژ پایان مبارزه نیست و از راه‌های قانونی علیه این تصمیم اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر خواهند کرد.

دو ماه پیش دادگاه وست مینستر لندن رسما اجازه استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که در این کشور زندانی است را به آمریکا صادر کرده بود.

کریستن هرانفسون، سردبیر ویکی لیکس پس از صدور حکم دادگاه گفت: «شانزده ماه پیش، این دادگاه به این نتیجه رسید که استرداد آسانژ جان او را به خطر می‌اندازد و مجازات اعدام را در پی خواهد داشت. اکنون این دادگاه با حکم جدید خود، حکم اعدام آسانژ را امضا کرد.»

گفته می‌شود در صورت استرداد آسانژ به آمریکا، او برای انتشار بیش از ۷۰۰ هزار سند محرمانه درباره فعالیت‌های نظامی و دیپلماتیک آمریکا به ویژه در عراق و افغانستان که از سال ۲۰۱۰ به بعد آن‌ها را منتشر کرده، به ۱۷۵ سال حبس محکوم خواهد شد.

جولیان آسانژ در آوریل ۲۰۱۹ و پس از هفت سال پناهندگی در سفارت اکوادور در لندن بازداشت و روانه زندان شد. تصمیم برای صدور حکم استرداد او در ۲ آوریل گرفته شد و اکنون تصمیم نهایی در خصوص استرداد باید به تائید پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس برسد. آسانژ تا ۱۸ مه فرصت دارد تا دفاعیات خود را مطرح کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
تو که بعد از بیست سال جاسوست را پس میگیری ... خوب بگیر .. اگر این حق را داری تعداد زیادی جاسوس و جنایتکار ایرانی در امریکا راست راست دارن راه میرن
ایا حاضرید این جاسوسها و خونیزان و یا پول خوران ایرانی را به کشورشان برگردانی... میدانیم نمیکنی .. از نواده های کسانی میلیونها سرخ پوست را کشتند یا بر روی شهرهای ژاپن بمب هسته ای انداختن و ویتنام و....و...... تازه عمله های همچون صهیونیستها و وهابی ها و بهایی ها و داعشی ها را برای ترور خرابکاری و امثالهم .... واز همه بدتر معاندین و منافقینی که به جان مردم ایران انداختی خیلی سنگین است و باید پاسخگوی انها باشی
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۰۱:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
این غربی های حقوق بشری فقط آزادی بیان را برای کشورهای دیگه تفسیر میکنن .وقتی اسرار پشت پرده وکثافت کاریهاشون حتی اگر طرف غربی هم باشه برملا کنه برنمتابند.چرا یکی مثل این بنده خداراتحویل آمریکا میدن اما حاضر نمیشن تروریستهایی مثل مریم رجوی و....که دراروپاوآمریکا لانه کردن را بااینکه خورشون هم اعتراف کردند که اینها تروریست هستند را برای اجرای عدالت به کشورهاشون برگردونند.چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
چقدر از اسناد محرمانه ی آمریکا را لو داد. چشمان دنیا را باز کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
خدا نجاتش بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
راست گفتی. 700 هزار سند منتشر کرد و از زیر و بم آمریکا مطلع شد ولی بهحقیقت دست نیافت
آخرین اخبار