امکان دسترسی کتابخانه‌های عمومی به پایگاه اطلاعاتی مرجع دانش

برای اولین بار امکان دسترسی به پایگاه اطلاعاتی سیویلیکا یا مرجع دانش در سطح کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی فراهم شد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: مرجع دانش، پایگاهی اینترنتی به زبان فارسی است که به نمایه سازی و نشر مجموعه مقالات همایش و کنفرانس‌های داخل کشور می‌پردازد و کلیه کاربران کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند مقالات مورد نیاز خود در هر موضوعی را با مراجعه به کتابخانه‌های استان درخواست کنند.

او گفت: کتابداران در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان آماده پاسخگویی به سوالات مراجعین در این زمینه هستند.

حاجی گفت: پارسال دسترسی ۸ کتابخانه در استان به پایگاه اطلاعاتی مگاپیپر وجود داشت، اما با اقدامات صورت گرفته از تیر امسال تعداد این کتابخانه‌ها به ۲۰ کتابخانه افزایش پیدا می کند و تا پایان شهریور کلیه کتابخانه‌های عمومی استان به این پایگاه متصل می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: پایگاه مگاپییر دسترسی به بیش از صد میلیون مدرک انگلیسی زبان را در قالب کتاب و مقالات الکترونیکی فراهم می‌ کند.

او گفت: امکان ارائه این خدمت در کتابخانه سعیدی و الغدیر بیرجند، کتابخانه احمدی بیرجندی در درمیان، کتابخانه مهر غدیر در قاین، کتابخانه ارشاد در طبس، کتابخانه بشروی در بشرویه، کتابخانه شکوهی در خوسف، کتابخانه قائم در فردوس، کتابخانه امام خمینی در سرایان، کتابخانه فرزین در سربیشه و کتابخانه محسن فقیه در زیرکوه فراهم است.

حاجی گفت: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت https://khorasanjonubi.iranpl.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار