استاندار ایلام خبر داد

ایلام رتبه نخست درصد تحقق میزان اشتغال

استاندار ایلام گفت: ایلام رتبه نخست درصد تحقق میزان اشتغال در سه ماهه نخست سال را به خود اختصاص داده است.

حسن بهرام نیا در نشست شورای اشتغال استان با اشاره به عملکرد خوب استان از نظر تحقق ۲۹ درصدی اشتغال در مقایسه با سایر استان‌های کشور در سه ماهه نخست سال گفت: ایلام با ۶ هزار ۷۷۱ تعهد اشتغال، و تحقق یک هزار و ۹۷۸ شغل رتبه نخست کشور را در سامانه رصد به خود اختصاص داده است.

استاندار ایلام در نشست شورای اشتغال استان گفت: در این راستا لازم است تمامی فرمانداران در جلسه آتی شورای اشتغال استان ۲۰ درصد اشتغال ایجاد شده در هر شهرستان‌ها را برای راستی آزمایی بصورت راندوم رصد و گزارش آن را به استان ارائه دهند.

او در ادامه با اشاره به فرصت‌های اشتغال شهرستان مهران گفت: به دلیل فرصت‌های بالای اشتغال در مهران تعهد اشتغال این شهرستان از ۸۷۰ نفر باید افزایش یابد.

او با اشاره به توزیع اعتبارات تبصره ۱۶ در استان گفت: در این زمینه برای ایجاد اشتغال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  ۳۵۰ میلیارد تومان، بنیاد علوی ۱۲۰، بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۲۰، ستاد کل نیرو‌های مسلح ۱۳۰، کمیته امداد و بهزیستی و صندوق شکوفایی ۱۳۱ و بسیج سازندگی ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام با اشاره به عدم موفقیت برخی کارآفرینان گفت: عدم مشاوره دقیق و منطقی دلیل اصلی ناموفق بودن عمده کارآفرینان و صنعت گران است که باید این رویه غلط اصلاح گردد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه ۲۶۳ شرکت خصوصی حوزه انرژی در استان فعال هستند گفت: لازمه ادامه فعالیت آنان گشایش حساب در استان بود که حدود ۷۰ شرکت تاکنون افتتاح حساب کردند.

او گفت: ۸۰ درصد نیرو‌های پیمانکاری شرکت‌های حوزه انرژی استان باید بومی باشد.

استاندار ایلام در بخش پایانی صحبت‌های خود شرط احداث درمانگاه در هر شهرستان را طبق قانون ۴۸ هزار بیمه گر عنوان کرد و گفت: افرادی که در استان کار می‌کند بایست لیست کارکرد آنان در تامین اجتماعی استان پرداخت شود.

 در پایان این نشست از مدیران دستگاه‌های اجرایی که از نظر تعهد اشتغال موفق عمل کرده بودند با اهدای لوح تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.