رئیس شورای شهر تهران:

نفوذ به سامانه های شهرداری از طریق سایت "تهران من" بود/ هنوز سامانه‌های مورد هجوم شهرداری عملیاتی نشده است

رئیس شورای شهر تهران از محل نفوذ به سامانه‌های شهرداری تهران خبرداد.

 

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ادامه‌ برخی مشکلات در سامانه‌های شهرداری تهران گفت: هنوز برخی سامانه‌ها عملیاتی نشده است حتی سامانه تهران من نیز همین‌طور. این به دلیل مسائل امنیتی است و همانطور که مطلع هستیم رمزهای سامانه‌هایی همچون تهران من را تغییر دادند چرا که از طریق سامانه تهران من نفوذ کرده بودند، بنابراین باید راه‌های نفوذ را ببندیم که چنین اتفاقی دوباره تکرار نشود.

چمران تاکید کرد: در نظر گرفتن همه موارد امنیتی نیازمند برنامه ریزی است. لذا در حال حاضر همه سامانه‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی عملیاتی نشده‌اند و حتی دفاتر خدمات الکترونیک نیز بعضا هنوز با مشکلاتی مواجه هستند. بی‌تردید مقداری زمان می‌برد تا کلیه جزییات را بتوانیم به‌روز کنیم .

وی در خصوص شایعات منتشر شده مبنی بر رفتن زاکانی از شهرداری تهران، گفت: در این مورد چیز جدی از خودشان و نزدیکانشان نشنیده‌ام و سوال هم کردم گفتند که چنین موضوعی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای زاکانی فعلا در شهرداری تهران باقی خواهند ماند، اظهار کرد: ان‌شاالله.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن شورا نیز گفت: هفته گذشته از ایشان خواستیم که گزارشی در حوزه حمل و نقل و ترافیک ارائه کنند تا ببینیم در بحث ترافیک به کجا رسیده‌ایم. در حقیقت گزارش بدهند که در مورد اتوبوس، تاکسی و مترو و سایر مسائل این حوزه چه اقداماتی انجام شده و به کجا رسیده‌ایم که خوشبختانه این گزارش امروز در صحن شورا ارائه خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید برای شورا روشن شود که چه اقداماتی و چه حرکت‌هایی انجام شده چرا که در حال حاضر چیز خاصی نمی‌بینیم و باید بدانیم حرکت‌هایی که در جهت حل مشکلات انجام شده چه بوده و چه‌طور ما می‌توانیم کمک کنیم و چه کمک‌هایی از دولت باید دریافت کنیم.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص شیوه عملکرد قرارگاه‌های شهرداری تهران و ضمانت اجرایی تصمیمات آنها نیز اظهار کرد: بی‌تردید خاصیت قرارگاه عملیاتی‌بودن آن است تا نتیجه‌ای ملموس داشته باشد. امروز در گزارشی که معاونت حمل و نقل و ترافیک ارائه می‌کند می‌خواهیم بدانیم که چه نتایج ملموسی رخ داده است که آنها را دنبال کنیم ،قطعا ترافیک بحث ساده‌ای نیست و مشکلات فراوانی برای مردم و شهر به وجود آورده است. باید این مشکل را حل کنیم و شورا در این زمینه مسئول است لذا کمک خواهیم کرد تا به راه‌حل‌های مناسب برسیم امیدواریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
مسوولین محترم،شما که قادر نیستید بعد از ۲۰ روز یک سایت معمولی و پیش پا افتاده را راه اندازی کنید،چطور می خواهید اسراییل را محو کنید.بهتره که تا بیشتر از اینها آبروی کشور را نبردید با دنیا آشتی کنید.اقا به خدا اینکاره نیستید.
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۱:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام. بیش از 4 ماه از صدور ابلاغیه تبدیل وضعیت نیروهای حجمی ایثارگر شهرداری تهران گذشته و با اینکه تمامی مدارک جهت انجام این مهم به همراه تاییدیه ایثار را تحویل منابع انسانی دادیم اما به پرونده های تبدیل وضعیت ایثارگران رسیدگی نشده و گفته شده که معاونت منابع انسانی به صورت غیررسمی دستور توقف این پروسه را داده؛ لطفا این موضوع را پیگیری کنید که حق ایثارگران حجمی شهرداری تهران پایمال نشود. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
جالبه همه این آقایون ا ولش با کلی وعده و وعید آمدند حالا دیدن مرد این میدانها نیستند یواشی دارن میرن واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۸:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
شماها که میگفتید حمله ایی صورت نگرفته حالا چی چرا دروغ میگید عادت کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
زاکانی استعفا استعفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
آقای چمران هنوز به سن بازنشستگی نرسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
آیا شورای شهر نباید از شهرداری تهران بابت حمله صورت گرفته و اقدامات انجام شده توضیح بخواد؟ شهردار نباید توضیحی بده؟ آیا اگر توضیح داد و قانع کننده نبود نباید برکنار بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
چطوریه که وحوشتون رو که در سطح شهر برای برخورد بد با دستفروشان بیچاره میفرستادید و ادعا میکردید خیلی پرزورید نتونستید قدرتتون رو در فضای سایبری هم نشون بدید
شما هیچی نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
شهرداری این همه پول از خلق الله می گیرد، ولی حیفش می آید که یک تیم حرفه ای امنیت شبکه استخدام کند تا مشکلش حل شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
همش به خاطر زبان ناامن asp #Charp و سرور ویندوزی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
دکتر ذاکانی لطف کن برو همون بحث تخصصی خودت و طبابت رو دریاب ... نشون دادی که در حد شهردار اونم شهردار تهران نیستی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
جناب زاکانی از زمان ورود یکی یکی سامانه ها را غیر فعال کرد مثلا 1888 و یا اطلاع رسانی زمان ورود اتوبوسها به ایستگاه و...حالا کلی تعطیل و تغییر شکل به 137 پلاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
سامانه ۱۸۸۸ فقط با کد امنیتی ارسالی به موبایل قابلیت ثبت شکایت رو داره، خوب من اگر قرار بود کسی بفهمه کی هستم که نمیامدم ثبت شکایت تو ۱۸۸۸ انجام بدم !!!! میرفتم خودم رو در رو حل می کردم، ۱۸۸۸ عملا کارایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
یکی نیست به این جناب چمران بگه بابا بزرگ نمی خوای بازنشسته بشی ؟ بسه دیگه به حد کافی به خلق الله خدمت کردی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
دو هفته است سیستم معاینه فنی شقایق هک میشه و قطع میشه ! بی عرضه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه خیلی از اشخاص وقتی با آپهای مهم تو موبایل که سرویس های عمومی میدن مثل شهرداری وو.. vpnرا باز میکنن واین دروازه ورود ویروس و بدافزارها می باشد خواهشا بگین این درگاه ها راببندن بعد وارد این سرویسهای عمومی بشن،خوشبختانه یه سری از آپها وقتی vpn باز باشن کار نمیکنن ولی همه اینطور نیستن
آخرین اخبار