میزبان تشنه را دریابید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: تفت با داشتن بیشترین روستا‌های استان و پذیرایی از جمعیت سیار و زیاد در پایان هفته‌ها شرایط ویژه‌ای دارد.

محمدمهدی جوادیان زاده گفت: باید با همدلی و هم‌افزایی بین دستگاهی برای رفع مشکل تنش آبی در این شهرستان گام‌های مناسبی برداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به بحران آب در کشور و در استان یزد گفت: متأسفانه امسال نیز خشک‌سالی ادامه دارد و افت آبخوان‌ها درشت‌های استان بخصوص دشت دهشیر از شهرستان تفت بسیار نگران‌کننده بوده است.

او گفت: چون برداشت از آبخوان‌ها به دلیل مهاجرپذیر بودن استان و شهرستان تفت بیشتر شده باید تمام تلاش خود را برای گذر از این بحران به کاربرد.

جوادیان زاده با مهم شمردن جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در شهرستان، گفت: علیرغم سخت بودن شناسایی چاه‌های غیرمجاز با تلاش نیرو‌های گشت و بازرسی از حفر این چاه‌ها در بسیاری از اراضی جلوگیری شده است، ولی برای جلوگیری برداشت بی‌رویه و بحرانی نشدن بیش‌ازپیش سفره‌های زیرزمینی باید این بازرسی‌ها بیشتر شده و همراهی مردم نیز در این زمینه بسیار می‌تواند چاره‌ساز باشد.

این مقام مسئول به اجرای طرح آزادسازی رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و بابیان اینکه این طرح می‌تواند درباز بودن مسیر سیلاب و خسارت نزدن به اهالی روستا بسیار مؤثر باشد گفت: این مهم را باید در اذهان مردم پررنگ کرد که بدانند این آزادسازی‌ها به نفع خودشان در برابر وقوع حادثه سیلاب خواهد بود.

این مسئول از دهیاری‌ها و بخشداری‌های شهرستان خواست تا درزمینهٔ آگاه‌سازی مردم و حفاظت از رودخانه‌هایی که پاک‌سازی و آزادسازی شده است تلاش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار