مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری:

امسال دو هزار پنل خورشیدی بین مناطق محروم و عشایر توزیع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: امسال دو هزار پنل خورشیدی تامین می‌شود تا در مناطق محروم و عشایری استان توزیع شود.

مجید فرهزاد در نشست با خبرنگاران گفت: برای تهیه این تعداد پنل خورشیدی ۴۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

در سال ۹۹، ۴۴۰ پنل و پارسال ۸۸۰ پنل خورشیدی تامین و در اختیار امور عشایر قرار داده شد تا در مناطق محروم و عشایری استان توزیع شود.

امسال نیز در صورت تامین قطعات موردنیاز تولید پنل‌ها امید می‌رود برنامه پیش‌بینی شده محقق شود.


بیشتر بخوانید


در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهینه‌سازی و توسعه انرژی برق در استان مصوب شد که ۱۵ میلیارد آن از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ۶۰ میلیارد آن از محل منابع داخلی تامین می‌شود.

فرهزاد گفت: علاوه‌بر آن شرکت توزیع نیروی برق استان سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری و هزینه می‌کند.

خط قرمز شرکت توزیع نیروی برق خاموشی مشترکان خانگی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: امسال خط قرمز وزارت نیرو خاموشی مشترکان خانگی است از همین رو تمام تلاش به کار گرفته می‌شود تا در این بخش خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم، اما چنانچه بنا بر ضرورت مجبور به خاموشی شویم، برنامه به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

اولویت تامین برق برای مراکز حساس استانی و شهرستانی و مشترکان خانگی است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های مصرف بهینه در بخش صنعت و کشاورزی امید می‌رود در تابستان امسال کمترین خاموشی را داشته باشیم.

۸۴ درصد مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان خانگی هستند، همچنین هفت دهم درصد از مشترکان در بخش صنعت و ۱.۸ درصد مشترکان در بخش کشاورزی هستند این در حالیست که ۳۰ درصد مصرف برق استان در بخش خانگی، ۳۵ درصد در بخش کشاورزی و ۲۰ درصد در بخش صنعت است.

با این وجود در سه ماهه تابستان میزان برق مصرفی در استان در هریک از بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی به ترتیب ۳۶، ۱۷ و ۳۷ درصد است و ۱۰ درصد بقیه نیز مربوط به شیلات و سایر موارد است.

مصرف ۸۰ درصد مشترکان خانگی استان متناسب با الگوی مصرف

فرهزاد گفت: ۸۰ درصد مشترکان خانگی استان چهارمحال و بختیاری بر اساس الگوی استاندارد، برق مصرف می‌کنند؛ استاندارد الگوی مصرف در تابستان ۳۰۰ کیلووات و در سایر فصل‌های سال ۲۰۰ کیلووات در ماه است.

۲۷ هزار مشترک خانگی استان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ مشترک از معافیت پرداخت قبض برق برخوردار هستند.

۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردارند، تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار دائم استان برق‌کشی شده است، اما برای روستا‌های با جمعیت کمتر از ۱۰ خانوار که هنوز از امکان برق برخوردار نشده‌اند دیزل ژنراتور و پنل خورشیدی توزیع شده است.

نصب انشعاب از زمان اعلام تقاضا حدود سه روز است، هزینه هر انشعاب روستایی ۴۵۰ هزار تومان و انشعاب شهری یک هزار و ۸۵۰ هزار تومان است.

تغییر ساعات کاری ادارات در تابستان موجب کاهش مصرف برق موثر است و اداراتی که بیش از الگو، مصرف کنند به آن‌ها اخطار داده می‌شود.

به گفته فرهزاد، سرقت تجهیزات برق یکی از چالش‌های استان به شمار می‌رود و با افزایش قیمت فلزات سرقت تجهیزات برق نیز افزایش پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار