بازسازی ۷۵۰ واحد مسکونی مناطق زلزله زده اندیکا در مرحله پایانی است

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: بازسازی ۷۵۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده اندیکا به مرحله پایانی رسیده است.

مجید جودی گفت: مصوبه دولت در مرحله نخست بازسازی در مناطق زلزله زده اندیکا ۹۸۰ واحد احداثی بوده که انتظار می‌رود دیگر واحد‌های باقی مانده نیز تا مرداد به مرحله پایان برسند.

او می گوید: روند بازسازی در این مناطق به همت مردم و مدیران استانی در حال پیشرفت است و با توجه به بافت عشایری مناطق زلزله زده این عشایر بعد از بازگشت در این واحد‌ها ساکن می‌شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: با توجه به حمایت ویژه شخص رییس جمهور و تبدیل تهدید زلزله به یک فرصت درخواست بازسازی یک هزار و ۹۵۰ واحد دیگر نیز در این مناطق در قالب یک مصوبه مکمل تحویل هیات وزیران شده و مراحل نهایی را پشت سر می‌گذراند.

به گفته او با ابلاغ این مصوبه بخش زیادی از واحد‌های فرسوده روستایی در این مناطق مقاوم سازی می‌شوند تا چهره محرومیت از این مناطق زدوده شود.

علاوه بر ساخت مسکن در این مناطق جاده روستایی سرشط نیز به طول هشت کیلومتر با حمایت دولت به ویژه بنیاد مستضعفان که در گذشته یک جاده سنگلاخ و سخت گذر بوده هم اکنون برای تسهیل تردد و توسعه روستایی در حال آسفالت است.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر زلزله ۵.۷ ریشتری مهر ۱۴۰۰ دچار خسارت شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.