گزارش مارکا از ورزشکاران نخبه بالای ۳۰ سال

نشریه معتبر مارکا گزارشی درباره ورزشکاران نخبه بالای ۳۰ سال جهان منتشر کرد.

سایت نشریه مارکا به بهانه موفقیت‌های اخیر استفن کری ستاره ۳۴ ساله گلدن استیت و رافائل نادال تنیسور ۳۶ ساله اسپانیایی، گزارشی تحت عنوان «کری، برادی، نادال و مسی موانع را شکسته اند: بهترین سن برای یک ورزشکار چه سنی است؟» منتشر کرد.

مارکا در این گزارش با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران برجسته بالای ۳۰ سال نوشت، ورزشکاران برجسته مرد و زن ثابت می‌کنند که این اشتباه است که می‌گویند آن‌ها بعد از ۳۰ یا ۳۵ سالگی افت می‌کنند.

سال ۲۰۲۲ مشخص می‌کند که سن برای ورزشکاران مرد و زن نخبه و بزرگ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

واقعیت این است که آن‌ها نشان داده اند این خط فکری که عملکرد جسمانی و رقابتی افراد بعد از ۳۰ یا حتی ۳۵ سالگی افت می‌کند، درست نیست. بنابراین، واقعا چه سنی برای یک ورزشکار مناسب است؟

پس از رافائل نادال در تنیس، استفن کری را در بسکتبال دیدیم که صدای شکاکان را ساکت کرده است. تام بردی (بازیکن فوتبال آمریکایی) نیز قبلاً این کار را انجام داده و هنوز هم در سن ۴۴ سالگی با تفکر ادامه کسب عناوین قهرمانی همچنان فعال است.

آیا لیونل مسی هم با فتح جام جهانی بعدی در زمستان امسال، نفر بعدی خواهد بود که پا جای پای این سه ورزشکار بزرگ خواهد گذاشت؟

آنچه که واضح است این است که برای ادامه رقابت در بالاترین سطح پس از ۳۰ و حتی ۴۰ سالگی، تغذیه و قدرت ذهنی کلید اصلی ماندن در اوج است؛ و نادال، کری، مسی و بردی این را می‌دانند.

رافا نادال تاکنون ۲۲ گرند اسلم را برده است

نادال در ۳۶ سالگی بار دیگر نشان داد که سقف ومحدودیتی ندارد. این تنیسور اسپانیایی همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهد تا عناوین قهرمانی را به فهرست افتخارات خود اضافه کند.

او در رقابت خود برای تبدیل شدن به بهترین تنیسور تاریخ، راجر فدرر و نواک جوکوویچ را پشت سر گذاشت و دو گرند اسلم دیگر یعنی اوپن استرالیا و رولان گاروس را به قهرمانی‌های خود اضافه کرد. او در مجموع ۲۲ گرند اسلم را برده است.

نادال با وجود مشکلات پایش که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، توانسته به چیزی برسد که در شرایط او بسیار سخت به نظر می‌رسید. اما اشتیاق و اشتهای او همچنان دست نخورده است و تنیس او نیز همینطور. حالا او در ویمبلدون مبارزه خواهد کرد، زیرا اعلام کرده است که می‌خواهد در این مسابقات شرکت کند.

رافائل نادال

قهرمانی چهارم کری و اولین MVP فینال

یک نابغه دیگر هم استفن کری است که دوباره متولد شد و قهرمانی دیگری را به لیست افتخارات خود اضافه کرد.

چهارمین قهرمانی او با گلدن استیت وریرز به دست آمد و این قهرمانی او را با دیگر بزرگان بسکتبال همتراز می‌کند. زیرا او علاوه بر قهرمانی در NBA، به چیزی هم دست پیدا کرد که که آن را کم داشت: عنوان ارزشمندترین بازیکن (MVP) فینال

بدین ترتیب، کری در ۳۴ سالگی و پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت‌های سخت مچ پا، به جمع بزرگانی، چون مایکل جردن، لبران جیمز، کریم عبدالجبار، مجیک جانسون و تیم دانکن به عنوان تنها ۶ بازیکنی که دارای حداقل ۴ عنوان قهرمانی، ۲ عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل عادی و یک عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال هستند، ملحق شد.

استفان کری

مسی فقط جام جهانی را کم دارد

اما سال ۲۰۲۲ هنوز نیمی از تقویم خود را در پیش دارد و زمستان امسال تاریخی مشخص شده است (جام جهانی) که می‌تواند افسانه یک ورزشکار دیگر را که در حال ثبت یک نشان تاریخی است، پر رنگ سازد: لئو مسی

این فوتبالیست در پیشاپیش تیم آرژانتینی وارد قطر خواهد شد که در حال حاضر یکی از بخت‌های اصلی برای بالا بردن جام است.

اگر آن‌ها این کار را انجام دهند، به این معنی است که مسی در اوج دوران پر از عناوین و گل‌هایی قرار می‌گیرد که فقط یک جام جهانی را کم دارد تا مانند پله و دیگو مارادونا باشد. آیا او در ۳۵ سالگی به آن خواهد رسید؟

کریستیانو رونالدو ۳۷ ساله نیز با پرتغال در جام جهانی بازی خواهد کرد و این فرصت را خواهد داشت تا رکورد خود را افزایش دهد.

مسی

بردی و رویای هشتمین قهرمانی اش

سال ۲۰۲۳ چالش‌های بیشتری را برای بزرگان دیگری مانند تام بردی بازیکن "تیم تامپا بی " به همراه خواهد داشت که در ۴۴ سالگی تصمیم گرفته است برای یک فصل دیگر به بازی ادامه دهد. آیا او می‌تواند هشتمین سوپربول خود را فتح کند؟

چند ماه پیش، او راز آمادگی خود را به کری گفت.

بردی به ستاره بسکتبال گلدن استیت گفته بود، وقتی ۳۰، ۳۵ یا ۳۹ ساله بوده، به خودش می‌گفت، فکر می‌کنم هنوز دو سال دیگر فرصت دارم. هر کاری که می‌توانی بکن تا به لحاظ جسمی و روحی خود را آماده نگه داری پس از آن هر سال می‌توانی بگویی هنوز ۲ سال دیگر فرصت دارم.

تام بردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار