عراق: تفاهم‌نامه‌های همکاری با ایران برای ورود زائران اربعین امضا شد

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با ایران در خصوص ورود زوار اربعین خبر داد.

حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق دستاوردها و اهداف سفر اخیر خود به ایران را اعلام کرد. او گفت: «در سفر ما به ایران تفاهم نامه‌هایی با طرف ایرانی امضا شد و هیات وزیران تصمیم گرفته مرز‌های زمینی را برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات باز کند».

ناظم در شبکه العراقیه نیوز با بیان اینکه عراق از هم اکنون در حال آماده شدن برای اربعین و ورود میلیون‌ها زائر ایرانی است، گفت: «با طرف ایرانی در خصوص ورود زائران به عتبات عالیات تفاهم شده است. شهروندان عراقی نیز می‌توانند از طریق گذرگاه های زمینی بدون ویزا به ایران سفر کنند».

او با بیان اینکه قرار شده در هفته‌های آینده برنامه‌های مشترک فرهنگی و سینمایی با طرف ایرانی برگزار شود، خاطرنشان کرد: «بیانیه مشترکی با وزیر فرهنگ ایران برای تبادل تجربیات امضا شد».

هفته گذشته نیز رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان از بازگشایی قریب‌الوقوع مرز‌های ایران و عراق خبر داده بود. او اعلام کرده بود از این هفته روزانه دو هزار و ۵۰۰ نفر می‌توانند به عراق سفر کنند و این تعداد به مرور افزایش خواهد یافت. در زمان مقرر، زائران در کاروان‌های مورد تایید سازمان حج و زیارت راهی عراق خواهند شد.

گفتنی است، مرز‌های ایران و عراق مدت‌ها به علت شیوع ویروس کرونا بسته شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار