محرومیت زدایی ۲ میلیارد تومانی خادمیاران رضوی با کمک مردم و خیران آران و بیدگلی

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل گفت: خادمیاران و یاوران رضوی توانستند کمک‌های نقدی و غیر نقدی ۲ میلیارد تومانی خیران را برای محرومیت زدایی نیازمندان شهرستان جذب و هزینه کنند.

عباس آذرباد به مناسبت نخستین سالگرد تاسیس کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل و بیان عملکرد خادمیاران گفت: ۱۲۷ خادمیار رضوی زن و مرد در همه مشاغل از طریق ۱۰ کانون عمومی (محله‌ای) توانستند از آغاز فعالیت دفتر خدمت رضوی از دهه کرامت سال ۱۴۰۰ تا دهه کرامت امسال ۲ میلیارد تومان کمک‌های مادی و معنوی خیران را با ۲ هزار و ۴۶۶ فعالیت در قالب ۱۴ هزار و ۸۴۵ نفر ساعت و عرصه‌های عمومی برای محرومیت زدایی نیازمندان و خدمت رسانی به آن‌ها جذب و هزینه کنند.

کانون‌های خدمت رضوی تشکل‌های مردم نهادی هستند که با عشق و دلدادگی به امام رضا (ع) در قالب تشکیلات منسجم مردمی کنار هم جمع شدند تا در قالب شبکه خادمیاری با خدمت‌رسانی جهادی به نیازمندان کمک و از آن‌ها گره‌گشایی کنند.

به گفته او، فعالیت‌های محرومیت زدایی خادمیاران رضوی با مشارکت خیران نیکوکار در سر فصل‌های چهارشنبه‌های امام رضایی، دارو و درمان، وام و کمک نقدی، طرح آقا حساب کردند، فعالیت‌های خاص مرتبط با کرونا، تامین و تجهیز خانواده محرومان، تهیه بسته‌های ارزاق، تهیه غذای گرم و اطعام، عقیقه و قربانی، اعطای جهیزیه، سیسمونی و پوشاک، خرید لوازم خانگی و تهیه لوازم التحریر انجام شد.

او می‌گوید: توزیع ۲ هزار و ۱۳۴ کیلوگرم ۲۱۳۴ گوشت گرم گوسفند، شتر و مرغ در قالب قربانی و عقیقه به ارزش ۲۳۹ میلیون تومان، توزیع ۱۳۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۷ میلیون تومان، ۲۲۵ بسته لوازم التحریر، وام، کمک نقدی و طرح آقا حساب کردند به ارزش ۱۸۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از جمله خدمات سرفصل‌های حمایتی خادمیاران رضوی به نیازمندان است.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل گفت: انجام ۳۳۷ مورد فعالیت‌های خاص کرونا و حوزه سلامت شامل خرید تجهیزات پزشکی، دارو و توزیع اقلام بهداشتی با نذر بانیان به ارزش ۴۹ میلیون تومان، تعمیر و تجهیز خانواده محرومان به ارزش ۳۲ میلیون و‌۷۰۰ هزار تومان، فعالیت جهادی و حضور فیزیکی خادمیاران با مشاغل مختلف برای تعمیر منازل، خرید جهیزیه و لوازم منزل به ارزش ۱۳۲ میلیون تومان و توزیع سه هزار کیلوگرم میوه شب یلدا از دیگر اقدامات انجام شده است.

چهارشنبه‌های امام رضایی کلان‌ترین فعالیت رضوی

آذرباد گفت: چهارشنبه‌های امام رضایی طیف وسیعی از خدمت‌ها و کلان‌ترین فعالیت‌ها را از دلجویی و عیادت بیمار تا انجام اقدامات کلان به ارزش ۵۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در یکسال گذشته به خود اختصاص داد.

او می‌گوید: ۵۴ میز تخصصی نیز در چهارشنبه‌های امام رضایی با موضوع سلامت و ویزیت رایگان پزشکان، ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارت‌های زندگی و هنری با موضوعات خانواده، مهارت فرزندآوری، همسرداری، خانه داری، خیاطی، گلدوزی و سایر مهارت آموزی‌ها در یکسال گذشته با ظرفیت خادمیاران و یاوران رضوی برگزار شد.

به گفته او، خادمیاران در کانون‌های خدمت رضوی با بسیج ظرفیت مردمی و خیران در قالب پویش‌های سراسری آستان قدس رضوی از جمله طرح‌مدافعان سلامت ۲، جامه مهربانی ویژه خرید پوشاک کودکان برای نوروز، سفره‌ای به وسعت ایران ویژه ماه مبارک رمضان، همه خادم الرضایم با شعار نجات انسان رسم مسلمانی ویژه محرم و صفر، خدمت رضوی باد یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه ایام فاطمیه و روضه‌های خانگی خدمات گسترده‌ای را برای ارایه خدمت کریمانه با حفظ شأن و منزلت نیازمندان انجام دادند.

دفتر کانون خدمت رضوی در شهرستان آران بیدگل تیرماه سال گذشته با حضور ۵۷ خادمیار فعالیت خود را آغاز کرد.

هم اکنون ۱۲۷ خادمیار رضوی شامل ۷۵ نفر زن و ۵۲ نفر مرد، ۱۵ یاور رضوی رسمی و ۲۱۰ یاور افتخاری در ۱۰ کانون عمومی مستقر در ۱۰ منطقه شهرستان و همجوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و کانون‌های تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی و زیارت در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.