نامگذاری میدان نزدیک سفارت آمریکا در روسیه به نام «جمهوری دونتسک»

دولت روسیه میدان نزدیک سفارت آمریکا در مسکو را به نام «جمهوری دونتسک» نامگذاری کرد.

خبرگزاری تاس نوشت: پس از آنکه برخی کشور‌های غیردوست روسیه مانند لیتوانی، لتونی و جمهوری چک، نام خیابان‌هایی که سفارت‌های روسیه در آنجا مستقر هستند را به نام اوکراین و قهرمانان  این کشور تغییر دادند، روسیه هم در واکنش به این اقدام نام میدان نزدیک به سفارت آمریکا در مسکو را به نام «جمهوری دونتسک» تغییر داد.

این قلمرو که خارج از سفارت آمریکا در مسکو قرار دارد، به لطف فرمانی که از سوی سرگئی سوبیانین،  شهردار مسکو، امضا شد، به «میدان جمهوری خلق دونتسک» نامگذاری شده است. همچنین اعلام شد که آدرس سفارت متعاقبا به نام میدان جمهوری خلق دونتسک شماره ۱، ساختمان‌های ۱-۹ تغییر یافت و آدرس قبلی آن، باطل شد.

پیشنهاد تغییر نام منطقه تحت اشغال سفارت آمریکا از سوی گروهی از قانونگذاران مسکو ارائه شد، در حالی که از مردم مسکو خواسته شد به صورت آنلاین برای بهترین نام رای دهند.

امروز ولودیمیر زلنسکی، در جدیدترین پیام ویدئویی خود از متحدان اروپایی کی‌یف خواست تا کار بر روی بسته هفتم تحریم‌های خود علیه روسیه را آغاز کنند. وی تاکید کرد که روسیه باید افزایش مداوم فشارها برای جنگ را احساس کند و برای این منظور به مجموعه جدید اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا «در اسرع وقت» نیاز است.

رهبران اتحادیه اروپا پس از تصویب ششمین بسته تدابیر محدودکننده خود که شامل ممنوعیت نسبی واردات نفت روسیه است، قول داده اند که فشار تحریم ها را بر مسکو ادامه دهند.

روز گذشته، کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا گفت اوتاوا در حال برنامه ریزی قانونی است که اجازه مصادره دارایی های تحریم شده روسیه را می‌دهد. چرا که پیدا کردن پول برای بازسازی اوکراین واقعا مهم خواهد بود و من نمی توانم به منبع مناسب تری برای این بودجه به جز دارایی های مصادره شده روسیه فکر کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار