رای CAS به نفع مقامات وزنه برداری روسیه

با حکم دادگاه داوری ورزش (CAS) مقامات فدراسیون وزنه برداری روسیه می‌توانند در انتخابات آینده فدراسیون بین المللی این ورزش شرکت کنند.

دادگاه داوری ورزش (CAS) سه مقام روسی را برای شرکت در انتخابات این هفته فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) تایید کرد و حکم داد که هیئت تعیین صلاحیت این فدراسیون، صلاحیت منع آن‌ها را ندارد.

چندی پیش هیئت تعیین صلاحیت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ۳ مسئول وزنه برداری روسیه را از نامزدی برای انتخابات IWF منع کرد، اما فدراسیون وزنه برداری روسیه (RWF)، و این ۳ نفر شامل ماکسیم آگاپیتوف، دیمیتری چرنوگروف و الکساندر کیشکین، همگی با شکایت به دادگاه داوری ورزش به تصمیم هیئت مذکور اعتراض کردند.

CAS با بررسی پرونده حکم داد که هیئت مورد اشاره، صلاحیت منع نامزد‌های روسی را نداشته و رای صادره را کنار گذاشت.

این بدان معناست که آگاپیتوف می‌تواند برای ریاست IWF، خزانه‌دار دبیر کل، نایب رئیس و سمت هیئت اجرایی نامزد شود.

کیشکین توسط فدراسیون وزنه برداری روسیه برای کمیته فنی IWF معرفی شد، در حالی که چرنوگروف برای کمیته مربیگری و تحقیقات نامزد شده است.

پیش از درخواست تجدیدنظر CAS، مقامات روسیه، تایلند و مصر واجد شرایط شرکت در انتخابات نبودند، زیرا این کشور‌ها از ژوئیه ۲۰۱۶ به بعد ۶ مورد یا بیشتر قوانین دوپینگ را نقض کرده اند. آگاپیتوف تعداد نامزد‌های ریاست IWF را به ۱۱ نفر رساند.

انتخابات قرار است شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۵ و ۲۶ ژوئن) در کنگره‌ای در تیرانا پایتخت آلبانی برگزار شود.

این حکم می‌تواند یکی از مهم‌ترین رای‌ها در تاریخ وزنه برداری باشد، زیرا این ورزش به دلیل نگرانی‌های گسترده مدیریتی از برنامه موقت بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس کنار گذاشته شده است.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار