بایدن: از حکم دیوان عالی آمریکا برای آزادی حمل سلاح ناامید شدم

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد حکم دیوان عالی آمریکا درباره حمل سلاح در مکان‌های عمومی او را عمیقاً ناامید کرده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به تصمیم امروز (پنجشنبه) دیوان عالی آمریکا درباره آزادی حمل سلاح در اماکن عمومی، آن را عمیقاً ناامیدکننده خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بایدن با بیان آن‌که حکم دادگاه عالی که حق حمل سلاح گرم در ملاء عام را در سراسر آمریکا آزاد می‌داند، «عمیقاً ناامیدکننده» است، افزود: «من عمیقاً از حکم دادگاه عالی ناامید هستم. این حکم هم با عقل سلیم و هم با قانون اساسی در تضاد است و باید عمیقاً همه ما را آزار دهد.»

آزادی حمل سلاح در اماکن عمومی با حکم دادگاه عالی آمریکا

ساعاتی پیش دیوان عالی آمریکا با صدور حکمی حق حمل سلاح در اماکن عمومی را به تمامی آمریکایی‌ها داد.

۶ قاضی دیوان عالی با این حکم موافق و ۳ قاضی هم مخالف بودند، همچنین به موجب این حکم، قانونی در نیویورک که براساس آن افراد باید برای دریافت مجوز حمل سلاح نیاز خود را ثابت می‌کردند، باطل می‌شود.

به تازگی خرده‌فروشان و تولیدکنندگان جلیقه‌های ضد گلوله در آمریکا اعلام کردند به دنبال تیراندازی‌های دسته‌جمعی مرگبار اخیر در تگزاس، بوفالو و چندین ایالت و شهر دیگر آمریکا، شاهد افزایش فروش این جلیقه‌ها بودند.

فرماندار ایالت اوهایو نیز با امضای قانونی تأیید کرد کارکنان مدارس این ایالت از پاییز سال جاری می‌توانند با اسلحه به مدارس بروند.

این در حالیست که گفته می‌شود در سال ۲۰۲۰، بیش از ۴۵ هزار نفر جان خود را بر اثر تیراندازی با اسلحه از دست داده‌اند. آمار نشان می‌دهد از ابتدای آغاز سال جاری میلادی تا کنون حتی یک هفته بدون تیراندازی در این کشور نبوده است.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. بسیاری معتقدند محدودیت‌های شدیدتری باید در زمینه فروش سلاح در این کشور اجرا شود، اما لابی‌های قدرتمند اسلحه‌سازی مانع از تصویب و اجرای قوانینی از این دست می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار