آیا اینترنت کودکان فضای مجازی را برایشان امن می‌کند؟

مدتهاست که خانواده‌ها منتظر تدبیری از سوی دولت برای امن سازی فضای اینترنتی فرزندانشان هستند تا با خیال راحت آن‌ها را با گوشی‌های همراه و رایانه تنها بگذارند.

ارتباط زیاد کودکان و نوجوانان با فضای مجازی و اینترنت، این روز‌ها در جامعه ما پس از چند سال شیوع ویروس کرونا و دوری از مدرسه همچنان آسیب‌های خود را دارد. خیلی از خانواده‌ها نگران درگیری و اعتیاد بچه‌هایشان به گوشی‌های همراه و فضای مجازی هستند یا نمی‌توانند آن‌ها را در این فضا‌ها تنها بگذارند و خیالشان جمع باشد، به طوریکه مطالبات چندی در خبرگزاری فارس مبنی بر کنترل و مدیریت این فضا هم از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و دولت و هم محدود کردن اینترنت ثبت شده است.

از مدت‌ها قبل خبرگزاری ما در قالب گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی نسبت به این آسیب‌ها واکنش نشان داده و از مسئولان در این زمینه چاره جویی کرده و حال شنیده شده که وزیر ارتباطات در ارتباط با فعال سازی سرویس محدود اینترنت برای دسترسی کودکان به محتوا‌های مختلف اینترنتی خبر داده است.

طبق آمار موجود در کشور دو سال پیش که تازه کرونا در کشور شایع شده بود و بچه‌ها نیز به مدرسه نمی‌رفتند، طرح سیم کارت‌های کودک و نوجوان مطرح و به اجرا رسید، منتها از سوی خانواده‌ها مورد استقبال قرار نگرفت و وزارت ارتباطات نیز در این زمینه پیگیری خاصی صورت نداد.

حال پس از چند سال وزیر ارتباطات در ارتباط با این موضوع واکنش نشان داده و مطرح کرده که تا دو هفته دیگر اینترنت کودکان رونمایی می‌شود و با فعال شدن این سرویس دسترسی بچه‌ها به محتوا‌های نامناسب محدود می‌شود. وی همچنین مطرح کرده که امکان تغییر شیوه دسترسی به حالت بزرگسال نیز در این اینترنت‌ها وجود دارد و والدین هر زمان که بخواهند می‌توانند از سرویس بزرگسالان استفاده کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که این اینترنت به چه صورت، در چه فضا و با چه محدودیت‌ها و امکاناتی ایجاد می‌شود تا خانواده‌ها استقبال کنند و طرح با موفقیت جلو برود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار