امام جمعه قم تاکید کرد

ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی

امام جمعه قم گفت: سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها همراه با دقت سبب افزایش اعتماد به دستگاه قضایی می‌شود.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه قم با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، آینده نگری، مجاهدت و ایثار و تلاش برای حفظ آرمان‌های امام و انقلاب را از ویژگی‌های بارز این شهید والامقام برشمرد.

خطیب جمعه قم می گوید: اهتمام به تکمیل و اجرای سند تحول قوه قضاییه و سرعت همراه با دقت در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در افزایش اعتماد مردم تأثیر بسزایی خواهد داشت.

او توجه به رویکرد‌های علمی و پژوهش محور، تقویت رویکرد‌های اجتماعی و آسیب شناسی و پیشگیری، کمک به صنعت و تولید به عنوان یک راهبرد مستمر و حفظ سلامت دستگاه قضا را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: دو قوه مجریه و مقننه هم باید به لحاظ نیروی انسانی و اداری و تصویب قوانین این نهاد را حمایت کنند.

آیت الله اعرافی در ادامه بر لزوم سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی در حوزه آب و برق تاکید کرد و گفت: صرفه جویی ۲۰ درصدی در زمینه برق و ۱۰ درصدی در بخش آب در همه ارکان اداری، تجاری، صنعتی، کشاورزی و خانگی مانع از قطع آب و برق در تابستان می‌شود.

او گفت:کاهش برداشت سهم استان از سد کوچری به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع تامین آب استان جای سوال دارد و باید مسئولان و نمایندگان این موضوع را پیگیری کنند.

امام جمعه قم گفت: موضوع آب و برق باید در اولویت‌های برنامه هفتم قرار گیرد و دولت انتقال آب از دریا را با جدیت پیگیری کند.

آیت الله اعرافی گفت: پوشش ۴۰ درصدی شبکه فاضلاب در قم، لزوم اتخاذ تدابیر راهبردی برای توسعه شبکه فاضلاب و نیز کاهش مصرف آب با تجهیزات نوین و قیمت مناسب را دو چندان می کند.

امام جمعه قم در ادامه اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود دولت عربستان سعودی توجه کامل به حجاج بیت الحرام داشته باشد و در این ایام مسائل مهم امت اسلام مطرح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار