ترسیم نقشه راه جدید گروه‌های جهادی

مسئول استانی تیپ جهادی ۱۲ مستضعفان در چهارمحال و بختیاری از ترسیم نقشه راه جدید گروه‌های جهادی با هدف خدمت‌رسانی بهتر و اثرگذارتر خبر داد.

محمد کریمی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بهره‌گیری از ارتباطات گروه‌های جهادی، خیرین و دستگاه‌های اجرایی نقشه راه جدیدی است تا بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شناخته شده بتوان با تکیه بر تجارب، ضمن جبران کاستی‌ها به خدمت‌رسانی بهتر و اثرگذارتر پرداخت.

دستگاه‌های اجرایی باید در کنار مردم و خیرین از این مجموعه جهادی حمایت کنند؛ گروه‌های جهادی از برخی کار‌های پیمانکاری خارج شده و به سمت حل مسئله توسط خود مردم در هر منطقه وارد عمل شوند.

نخستین نشست تشکیلاتی مسئولان استانی تیپ جهادی ۱۲ مستضعفان در تهران برگزار شد و در این نشست شبکه‌سازی نیرو‌های جهادی در عرصه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی و همچنین ابعاد بر زمین مانده خدمت به مردم مورد بررسی قرار گرفت.

نیروی انسانی تشکیل دهنده تیپ جهادی۱۲ مستضعفان با بهره‌گیری از مدل سازماندهی مردمی در دفاع مقدس الگوگیری شده است، افراد با سابقه خدمت جهادی، دارای توان شبکه‌سازی و البته دارای شبکه‌ای از گروه‌های جهادی در این تیپ خدمت‌رسان هستند.

به گفته کریمی، هدف از تشکیل مجموعه جهادی ۱۲ مستضعفان، محرومیت زدایی و تربیت نیروی انسانی جهادی و انقلابی در راستای خدمت به مردم و محرومان است و همچنین با تعریف قواعد و طراحی‌های جدید به‌دنبال حضور در مناطق محروم، متناسب با نیاز جدی و قطعی مردم خواهد بود و این مجموعه نگاه ویژه‌ای نیز به حل مسائل فردی و اجتماعی محرومان دارد.

تیپ جهادی ۱۲مستضعفان در عرصه‌های گوناگون عمرانی و آبادانی، پزشکی و بهداشتی، خدمات اجتماعی و آب‌رسانی و دیگر عرصه‌های مختلف به‌صورت جدی فعال شده و مشغول به خدمات‌رسانی است، در همین راستا از مسئولان دستگاه‌های مختلف فعال در حوزه جهادی و محرومیت زدایی مانند بنیاد علوی، بسیج سازندگی کشور، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری دعوت به عمل می‌آید تا ضمن طرح تجربیات و برآورد‌های خود از مسائل و چالش‌های پیش‌روی عرصه خدمت جهادی، راهکار‌های مناسبی برای عبور گروه‌های جهادی فعال نیز ارائه کنند.


بیشتر بخوانید


کریمی گفت: بخشی از ترسیم نقشه راه شبکه تیپ جهادی ۱۲ مستضعفان، توجه به بخش‌های جامعه از جمله سالمندان، بیماران جسمی حرکتی، کودکان، مادران باردار در مناطق محروم و صعب‌العبور و دیگر قشر‌های آسیب‌پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.