برگزاری همایش بزرگ سوارکاری در ملایر

نخستین همایش بزرگ سوارکاری عصر جمعه با حضور بیش از ۲ هزار تماشاچی از سراسر کشور در شهرستان ملایر برگزار شد.

 رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: سوارکاران مطرح از سراسر کشور با نژاد اسب‌های ترک و اصیل عرب و پیشکسوتان و بزرگان صنعت پرورش اسب کشور در این همایش حضور داشتند.

«حمیدرضا سپهری‌نیا» گفت: امیدوارم  با برگزاری چنین همایش‌هایی بتوانیم فضایی همراه با نشاط و شادابی برای جوانان مهیا کرده و رسالت خود را در سالم‌سازی جامعه انجام دهیم.

سوارکارانی از استان های همدان، اصفهان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد و دیگر شهرها در این همایش شرکت کردند.

رئیس هیات سوارکاری شهرستان ملایر نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش احیای صنعت پرورش اسب در شهرستان ملایر پس از ۱۴ سال تعطیلی عنوان کرد.

اکبر پورزادی گفت: هیات سوارکاری ملایر از چهار ماه پیش فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرد و برگزاری این همایش، دومین برنامه در راستای احیای این صنعت در شهرستان است.

او گفت: برنامه گشت آزاد سوارکاران در تپه نوشیجان فروردین امسال به عنوان نخستین برنامه این هیات برگزار شد که بیش از ۷۰ نفر در این برنامه شرکت کردند.

رئیس هیات سوارکاری ملایر با ابراز خرسندی از استقبال چشمگیر مردم و سوارکاران از این همایش، افزود: برگزاری کورس پاییزی، برنامه بعدی هیات سوارکاری در این شهرستان است.

پورزادی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و دعوت از مدرسان مطرح کشور با هدف تبدیل سوارکاری سنتی و عشایری به کلاسیک و نیز اصلاح نژاد اسب از دیگر برنامه‌هایی است که در آینده نزدیک در این شهرستان اجرا خواهد شد.

۶۰۰ اسب در سطح شهرستان  ملایر وجود دارد و بیش از ۸۰۰ نفر متقاضی آموزش سوارکاری در این شهرستان هستند.

او گفت: باشگاه اسب‌سواری  نیاز کنونی سوارکاران این شهرستان است و  راه‌اندازی یک باشگاه اسب سواری حدود چهار میلیارد تومان هزینه دارد که اکنون افراد متقاضی ساخت باشگاه سوارکاری در این شهرستان برای دریافت مجوز با موانع زیادی مواجه هستند.

برچسب ها: سوارکاری ، اسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.