افزایش توان مصرفی کارت گرافیکی AMD سری ۷۰۰۰

انتظار می‌رود، عملکرد پردازنده گرافیک جدید AMD صدوسی درصد افزایش یابد.

 کارت‌های گرافیکی سری‌های ۴۰ انویدیا RTX در مقایسه با نسل قبلی خود کار آمدتر است، اما به گفته محققان فناوری، قدرت پردازنده گرافیکی AMD سری ۷۰۰۰ بسیار قوی‌تر از کارت‌های انویدیا است.

به گزارش سایت یکی از معاونان ارشد AMD، گفت:"از آنجایی که رقبای شرکت ما نیاز‌های مصرف انرژی را برای پردازنده‌های گرافیکی خود افزایش داده‌اند ما نیز از آن‌ها عقب نمانده‌ایم و قدرت مصرف انرژی کارت گرافیکمان را بالا برده‌ایم.  با استفاده از کارت گرافیک جدید AMD، تقاضای بازی و عملکرد محاسباتی،افزایش اما  فناوری فرآیند زیربنایی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. همچنین عملکرد این تراشه در مقایسه با سری قبلی خود ۱۳۰ درصد و قدرت حرارت آن نیز افزایش خواهد یافت.

کارت گرافیکی AMD

 صرف نظر از میزان مصرف برق واقعی برد‌های Radeon ۷۰۰۰، شایعه شده که کارت‌های AMD حداقل در مقایسه با سری RTX ۴۰ پیشنهاد بسیار کارآمدتری خواهند داشت. در واقع، مهندسان این شرکت آنقدر به پردازنده‌های گرافیکی آینده خود اطمینان دارند که طبق گزارش‌ها معتقدند این کارت‌ها کل خط تولید انویدیا را از نظر کارایی تخریب خواهند کرد.

انتظار می‌رود سری Radeon ۷۰۰۰ AMD از اکتبر ۲۰۲۲ در دسترس قرار گیرد، در حالی که سری RTX ۴۰ انویدیا در مراحل آخر سال جاری شاهد یک دوره راه‌اندازی مشابه خواهد بود.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار