همزمان با سالگرد جنگ دوکره

کره شمالی تجاوزهای آمریکا را محکوم کرد

پیونگ یانگ با اشاره به اقدامات آمریکا در شبه‌جزیره کره، واشنگتن را متهم به اقدامات متجاوزانه کرد.

کره شمالی امروز (شنبه) «حرکات تجاوزکارانه» واشنگتن و سئول را محکوم کرد و متعهد شد که در هفتادودومین سالگرد آغاز جنگ دوکره و همزمان با افزایش تنش در شبه‌جزیره کره، انتقام این اقدامات را بگیرد.

به نقل از رویترز، در میان نگرانی‌هایی مبنی بر آن‌که کره شمالی ممکن است برای انجام اولین آزمایش هسته‌ای خود در ۵ سال اخیر آماده شود، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی، و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی توافق کردند که در صورت لزوم برای بازدارندگی کره شمالی، تسلیحات بیشتری از آمریکا را در کره جنوبی مستقر کنند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی هم در این راستا اعلام کرد که تعدادی از سازمان‌های کارگری جلساتی را برای «متعهد شدن به انتقام از اقدامات تجاوزکارانه آمریکا» و به طور خاص آغاز جنگ میان دوکره در خلال سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ برگزار کرده‌اند.

به گفته این خبرگزاری پیونگ یانگ واشنگتن را به دلیل آنچه که «حرکات تجاوزکارانه» با کره جنوبی و ژاپن نامید، محکوم دانست و افزود فشار آمریکا برای استقرار «دارایی‌های استراتژیک» در جنوب با هدف ایجاد جنگی دیگر است.

دارایی‌های استراتژیک معمولاً می‌تواند شامل «ناو‌های هواپیمابر، هواپیما‌های بمب افکن دوربرد یا زیردریایی‌های موشکی» باشد.

ساعاتی پیش «هان داک سو» نخست‌وزیر کره جنوبی، از قصد سئول برای تقویت برنامه دفاعی خود در واکنش به پرتاب موشک‌های اخیر کره شمالی خبر داد.

پیونگ یانگ در حال حاضر رکورد سالانه آزمایش موشک بالستیک در سال ۲۰۲۲ را با پرتاب ۳۱ موشک در ۱۸ رویداد آزمایشی شکسته است، اما از سال ۲۰۱۷ هیچ سلاح هسته‌ای را آزمایش نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار