بنیادی:

زندانی سیاسی و امنیتی در زنجان نداریم

مدیرکل امور زندان‌های استان زنجان گفت:در زندان زنجان اصلا زندانی سیاسی و امنیتی نداریم و خانم نرگس محمدی آخرین زندانی سیاسی در این زندان بود.

 بنیادی گفت: اگرچه مواد مخدر نخستین فراوانی جرم در زندان‌های استان است، اما ورود مواد مخدر به روش پرتابی از ناحیه اسلام آباد به داخل زندان به صفر رسیده و اگر هم باشد، حدود یک درصد است.

او می گوید: ورودی مواد مخدر به ویژه از طریق پرتاب از منطقه اسلام آباد زنجان به داخل زندان را بسته ایم.

به گفته مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان سرقت در رده بعدی جرائم در زندان‌های زنجان است.

بنیادی گفت: رضایت و رهایی از قصاص ۵ زندانی محکوم به قصاص نفس را جلب کردیم، به طوری که تعدادی از متشاکیان بدون گرفتن حتی یک ریال رضایت دادند و بعضی نیز به شرط گرفتن مبالغی، از قصاص محکومان گذشتند.

او می گوید: جرایم بند زنان زنجان آمار بالایی ندارد و در این بند محکومیت مالی، مواد مخدر و مشارکت در قتل را هم داریم که بسیار محدود هستند.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت:حدود ۱۵ نفر در بند زنان حضور دارند،  خوشبختانه ورودی بند زنان و نیز کانون اصلاح و تربیت زندان‌های زنجان بسیار کم است.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در خصوص وجود زندانی سیاسی در زندان‌های این استان هم گفت: در زندان زنجان اصلا زندانی سیاسی و امنیتی نداریم و خانم نرگس محمدی آخرین زندانی سیاسی در این زندان بود.

بنیادی گفت: خیران نیک اندیش زنجانی در ماه رمضان امسال با کمک ۷ میلیارد تومانی خود، در کل کشور در جذب مشارکت‌های ستاد دیه رتبه اول را کسب کردند.

او می گوید: در مجموع ۶۷ نفر در ماه رمضان به کمک ستاد دیه در زنجان آزاد شدند.

مدیرکل امور زندان‌های استان زنجان گفت: در حال حاضر محکومان مالی جرائم غیر عمد و غیرکلاهبرداری زیر ۵۰ میلیون نداریم و همگی آزاد شده اند.

به گفته بنیادی تعداد زندانیان مهریه در زندان‌های زنجان پنج نفر می باشد.

او می گوید: در راستای سیاست‌های تشویقی برای ایجاد اشتغال زندانیان هم، کارآفرینانی که داخل زندان‌ها برای زندانیان اشتغال ایجاد کنند معاف از مالیات خواهند بود.

مدیرکل امور زندان‌های استان زنجان گفت: معرفی به کمیته امداد ۹۳ مورد، ساخت و بهسازی منزل ۳ باب، طرح‌های حمایتی ۱۲۰ مورد و کمک‌های نقدی به خانواده‌های زندانیان از طریق واریز به کارت خانواده‌های آن‌ها ۲ هزارو ۶۶۷ مورد به ارزش ریالی ۱۰ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

گروه‌های جهادی به ویژه در بخش بهداشت و درمان به یاری زندانیان بشتابند

مدیر کل امور زندان‌های استان زنجان گفت: سرانه کمک ماهیانه به خانواده‌های زندانیان را به ازای هر نفر ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

او می گوید: از رسانه‌ها انتظار داریم مانند همیشه با نقش‌آفرینی موثر خود در تشویق و ترغیب حضور جهادی کادر بهداشت و درمان در یاری به زندانیان، یاریگر امور زندان‌ها باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.