سفیر روسیه: اقدامات خصمانه کانادا بدون پاسخ نخواهد ماند

سفیر روسیه در اوتاوا با توخالی و بی تاثیر خواندن تحریم‌های جدید کانادا علیه مسکو اعلام کرد که این اقدامات خصمانه بدون پاسخ نمی‌ماند.

«اولگ استپانوف» گفت: به نظر می‌رسد که طرف کانادایی نمی‌تواند نکته سازنده و مثبتی برای ارائه داشته باشد بنابراین مشتاقانه نقش مخرب خود را برعهده گرفته و از آن خرسند است.

به گزارش اسپوتنیک، سفیر روسیه در کانادا گفت: نمی‌توان این تحریم‌ها را جدی گرفت، زیرا افزودن شرکت‌های فناوری برتر روسیه در فهرست تحریم‌ها تاثیری در آن‌ها یا طرف روسیه ندارد. کاملا مشهود است که آن‌ها در فعالیت‌های خود هیچ گونه تماس تجاری با طرف کانادایی نداشتند و نخواهند داشت؛ بنابراین گسترش فهرست تحریم‌ها یک حرکت نمادین و توخالی دیگر از سوی دولت ترودو (نخست وزیر کانادا) است.

کانادا به تازگی تحریم‌هایی را علیه ۶ فرد و ۴۶ شرکت مرتبط با بخش دفاعی روسیه اعمال کرد. این تحریم‌ها همچنین شامل ۲۴ فرد و شرکت در بلاروس و اوکراین می‌شد.

در بیانیه این کشور آمده است: کانادا همچنین صادرات فناوری‌های پیشرفته از روسیه مانند رایانه‌های کوانتومی و تجهیزات تولیدی پیشرفته را منع می‌کند و قصد تحریم ماموران ضد اطلاعات تحت حمایت دولت روسیه را دارد.

کانادا از سال ۲۰۱۴ میلادی همزمان با الحاق کریمه به خاک روسیه ۱۵۰۰ فرد و شرکت روسی را تحریم کرده و بعد از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۱۰۷۰ هدف دیگر را به این فهرست افزوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار