ابداع شیوه‌ای جدید برای درمان فلجی پس از سکته

محققان آلمانی شیوه جدیدی را توسعه دادند که به درمان حالت فلجی پس از سکته کمک می‌کند.

تیمی از محققان آلمانی گزینه درمانی جدیدی را برای کاهش فلج ناشی از سکته ارائه کرده اند. درمان جدید ممکن است به لطف نتایج پیشرفته‌اش جایگزین فیزیوتراپی فعلی شود. این درمان امیدوارکننده چگونه عمل می‌کند؟

شایع‌ترین علامت سکته مغزی فلج جزئی یا نصفی ناگهانی بدن است. تقریباً ۷۰ درصد از مبتلایان فلجی را در پا‌ها یا بازو‌های خود تجربه می‌کنند.

درمان موجود در حال حاضر برای تسکین فلج، استفاده از فیزیوتراپی برای بهبود قسمت‌های فلج شده بدن بیمار است. بیماران در طی چند ماه تا سال‌ها تحت این نوع درمان قرار می‌گیرند، اما نتایج اغلب متوسط ​​هستند.

تیمی از محققان آلمانی عضو موسسه تحقیقات بالینی مغز «هرتی» در بیمارستان دانشگاهی توبینگن، به سرپرستی پروفسور Ulf Ziemann متخصص نورولوژی یک گزینه درمانی جدید را برای کاهش عوارض پس از سکته مغزی ارائه کرده است.

بخشی از مطالعه فعلی که با بودجه ۱.۶ میلیون یورویی توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال تامین شده و جزئیات آن در وب سایت پزشکی آلمان منتشر شده است.

این شیوه دردناک و کم عارضه است و تحقیقات گسترده‌ای روی آن انجام شده است. در طول درمان، پالس‌های مغناطیسی نور سلول‌های مغز را تحریک می‌کنند تا اتصالات جدیدی ایجاد کنند و جایگزین اتصالات آسیب‌دیده شوند. این تیم برای بهبود بیشتر اثر درمان با تنظیم دقیق آن با شرایط مغزی بیماران تلاش کرده است.

ابتدا با استفاده از نوار مغزی (EEG) وضعیت برانگیختگی بیمار در زمان واقعی ثبت می‌شود. به این ترتیب، پالس‌های مغناطیسی مرتبط با دستگاه را می‌توان در یک نقطه زمانی ایده آل تنظیم کرد. سرپرست این مطالعه گفت: با استفاده از این روش حلقه بسته، قبلاً توانسته ایم فلج دست یا بازو را در بیماران سکته مغزی با موفقیت درمان کنیم.

منبع:tt//www.almontasaf.net/

برچسب ها: سکته ، فلجی ، درمان فلجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۱ تير ۱۴۰۱
مواد تراریخته ی جدید ابداع نکنید، درمان جدید پیشکش!