ساماندهی متکدیان، دستورکار کارگروه تخصصی مسئولان استان مرکزی

ساماندهی متکدیان موضوع نشست اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی بود.

در نشست امروز اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در خصوص وضعیت ساماندهی متکدیان شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین و توسعه و ارائه برنامه‌های دفاتر تسهیل گری استان بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست همچنین در خصوص صدور مجوزمالی برداشت از حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی به منظور پرداخت به مددجویان تحت پوشش این نهاد در تبادل نظر شد.

ساماندهی و جمع آوری متکدیان حرفه‌ای طی ۱۰ روز آینده، حمایت جدی‌تر دستگاه‌ها از دفاتر تسهیل گری و کاهش مشکلات مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار و صدور مجوز برای بهزیستی در راستای کمک هزینه معیشت، مسکن، درمان، اشتغال، جهیزیه و ازدواج از مصوبات این نشست بود.

محمدرضا جعفری مدیرکل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر این گارگروه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

ساماندهی و جمع آوری متکدیان مشارکت جدی دستگاه قضا، نیروی انتظامی و دستگاه‌های حمایتی اعم از کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها را می‌طلبد تا در محدوه زمانی مشخص این اقدام عملیاتی شود.

در بلندمدت نیز این موضوع توسط فرمانداری هاو شهرداری شهرستان‌ها برنامه ریزی جدی تری برای شناسایی و حمایت از که بصورت مقطعی و مرحله‌ای وارد می‌شوند متکدیان صورت گیرد.

باتوجه به اینکه ۲ دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در شهرستان‌های اراک و ساوه فعال است، رفع مشکلات این مناطق حمایت جدی‌تر دستگاه‌ها را می‌طلبد که مشارکت خود را در رفع مشکلات این مناطق جدی‌تر کنند.

همچنین در این جلسه مجور مالی برای بهزیستی استان مرکزی در راستای کمک هزینه معیشت، مسکن، درمان، اشتغال، جهیزیه و ازدواج به جامعه هدف از سوی استاندار مرکزی صادر شد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در این نشست هم مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

کمک به نیازمندان باید از مسیر‌های صحیح دنبال شود تا به دست جامعه هدف واقعی برسد؛ فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان همواره در جامعه موج می‌زند، اما باید تلاش شود تا این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

فضای عمومی شهر‌های استان مرکزی به لحاظ وجود متکدیان خوب است، اما باید تلاش شود تا تعداد اندکی هم که وجود دارند، جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

سازماندهی بانک اطلاعاتی در خصوص تکدی‌گری در استان مرکزی با محوریت اداره کل فرهنگی واجتماعی استانداری امری ضروری است و صدا و سیما باید در خصوص آگاه‌سازی مردم نسبت به موضوع تکدی‌گری فرهنگسازی کند و دستگاه‌های اجرایی تکالیف قانونی برعهده دارند که باید این تکالیف را به بهترین شکل انجام دهند.

بحث معتادین متجاهر، تکدی‌گری و سرقت‌های خرد با یکدیگر پیوند خورده و در سکونت‌گاه‌های غیررسمی که تعداد آن‌ها به ویژه در ساوه و اراک زیاد است، اقدام موثری در اداره راه و شهرسازی تحت عنوان بازآفرینی آغاز شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست با اشاره به اینکه تکدی‌گری، معتادان متجاهر و بی حجابی سه معضلی است که چهره شهر‌های استان مرکزی را نازیبا کرده گفت: نیاز است برای رفع این معضلات برنامه‌ریزی مشخص و مدونی صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.