قرار گرفتن ۹۹ درصد از مساحت مشهد در خشکسالی شدید

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هم اکنون ٩٩ درصد مساحت مشهد در شرایط خشکسالی شدید قرار دارد و بحران کم آبی از چالش‌های پیش روی در این کلانشهر به شمار می‌رود.

حسین اسماعیلیان روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه نهادینه سازی مدیریت مصرف آب بین شرکت آبفا مشهد و صدا و سیمای خراسان رضوی، گفت: اقلیم خشک و نیمه‌خشک و کاهش بارندگی‌ها، کشور را با چالش خشکسالی مواجه کرده و زنک بحران بی‌آبی در مناطق مختلف کشور از جمله مشهد و خراسان رضوی به صدا درآمده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی تامین آب شرب برای جمعیت زائر و مجاور در مشهد است و خشکسالی‌های پیاپی مشکلات جدی در کوتاه مدت و بلندمدت جهت تامین آب این کلانشهر ایجاد کرده است.

او گفت: این در حالی است که بدنبال کاهش منابع آبی، بحران کم آبی خود را با شدت بیشتری نشان می‌دهد، به طوریکه طبق بررسی‌ها کمبود ۱۰ درصدی منابع آبی در مشهد، بحران کم آبی ۳۵ درصدی را ایجاد می‌کند.

اسماعیلیان گفت: سرزمین خراسان رضوی نیز با اقلیم خشک و کویری، وضعیت بحرانی‌تری دارد و هم اینک از ۳۷ دشت استان، وضعیت ۳۴ دشت بحرانی است و سطح آب زیرزمینی آن افت کرده است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تولید محتوی و برنامه سازی در حوزه کمبود و مصرف بهینه آب با بهره گیری از نظارت علما و متخصصان یکی از نیاز‌های امروز است.

محسن نصر پور گفت: در این زمینه تقویت مطالبه گری و احساس مسوولیت در حفظ منابع طبیعی از مسوولان و مردم، پیش بینی و برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع بحران آب با تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای متنوع و متناسب با مخاطبین و عموم جامعه به خصوص کودکان و دانش آموزان در تولید برنامه سازی‌ها ضروری است.

در آخرین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب، قرارداد مشارکتی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی و شرکت آب و فاضلاب مشهد در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار