مهارت آموزی زمینه ساز اشتغال پایدار

مهارت آموزی زمینه ساز اشتغال پایدار و مولد است و همکاری همه جانبه ادارات را می‌طلبد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در شورای مهارت شهرستان نهبندان گفت: اجرای طرح عملیاتی و راهبردی مهارت آموزی شهرستان نهبندان چند اصل مهم دارد که یکی از این اصول اجرای دقیق اولویت‌های آموزشی مرکز فنی حرفه‌ای است.

کامرانی فر گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی در حوزه مهارت آموزی همکاری نکنند اشتغالی ایجاد نخواهد شد و از این رو همکاری همه جانبه ادارات را می‌طلبد.

او گفت: در طرح مهارت آموزی شهرستان ۱۹ گروه هدف از جمله کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش آموزان، پناهندگان و اتباء خارجی و... مد نظر است و اولین گام برای اجرای این طرح ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مراکز فنی و حرفه ای، استفاده از مربیان افتخاری، استفاده از اساتید صاحب نظر، ارتقاء و تجهیز کارگاه‌ها با توجه به نیاز منطقه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر اصول این طرح است.

کامرانی فر گفت: اعتبارات آموزشی دستگاه‌ها باید تجمیع شود و از جزیره‌ای و موازی کار کردن در حوزه آموزش جلوگیری شود.

او همچنین از راه اندازی دپارتمان ملی معدن در نهبندان و استقرار دستگاه شبیه سازی رانندگی با ماشین آلات سنگین تا ۲ هفته آینده در نهبندان خبر داد.

کارگاه های مهارت آموزی باید خانواده محور باشد

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان  گفت: خانواده‌ها بنیان طرح مهارت آموزی هستند و در این طرح باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کارگاه‌های آموزشی خانواده محور باشد.

او بر دانش بنیان بودن طرح راهبردی و عملیاتی مهارت آموزی تاکید و گفت: دانش بودن آموزش‌ها از ارکان اصلی این طرح بوده و ما نیز به دنبال افرادی با طرح‌های دانش بنیان هستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: سهم هر دستگاه  برای توزیع منابع و مهارت آموزی باید مشخص باشد.

 ایروانی بر داشتن استراتژی در حوزه آموزش تاکید کرد و گفت: توسعه متوازن را همواره باید در مهارت آموزی خود مد نظر گرفت.

او از عدم رونق در برخی کسب و کار‌های خرد انتقاد کرد و گفت: در حوزه معدن شهرستان آموزش‌ها بهتر بوده و باید در مشاغل خرد نیز اینگونه باشد.

 ۸۰ درصد کارآموزان کمیته امداد آقایان هستند

قریب مدیر کمیته امداد نهبندان گفت: در  حوزه آموزش نگاه به نهبندان نسبت به سایر شهرستان‌های استان ضعیف‌تر است و می‌طلبد که نهبندان را ویژه‌تر در این بخش دید چرا که یک برخی ضوابط دست مدیران نهبندان را در حوزه آموزش بسته است.

قریب گفت: برای مهارت آموزی بیش از ۸۰ درصد کارآموزان کمیته امداد آقایان هستند و بانوان کمتر برای مهارت آموزی مراجعه و یا معرفی می شوند.

او گفت: هیچ مانعی برای پرداخت تسهیلات در شهرستان نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.