دوره بصیرت افزایی مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداریهای کشور در مشهد آغاز شد

دوره آموزشی بصیرت افزایی مدیران دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور با عنوان "بصائر" در مشهد آغاز به کار کرد.

شیوا خوش نسب گفت: نخستین نشست مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در تهران برگزار شد و نشست امروز دومین نشست مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: زن به عنوان نیمی از پیکره اجتماع با نقش تعیین کننده اش در بقا و گسترش نسل انسانی و پرورش و تربیت فرزندان، همیشه مورد توجه اندیشمندان بوده است و نمی‌توان در تاریخ از انسان سخن گفت، ولی از زن سخن نگفت.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: ادیان الهی به ویژه دین خاتم، بیش از همه به احیای شخصیت والای زن همت گماشته اند و اسلام بنیان برتری طلبی‌های قومی، نژادی، جنسی و مالی را ویران کرد و تمام انسان‌ها از مرد و زن، غنی و فقیر، عرب و عجم، سیاه و سفید و زشت و زیبا را در یک صف قرار داد.

خوش نسب گفت: در نظام فکری دین اسلام، زن جایگاهی رفیع و مسوولیت‌هایی بزرگ دارد که اگر در جایگاه اصلی خود که همگام با ساختمان وجودی اوست قرار گیرد بسیاری از مشکلات خانواده و اجتماع حل می‌شود، اما اگر از این جایگاه جدا شود در قربانگاه شهوت پرستان بی درد، در پشت پرده‌های نفاق و در پوششی زیبا به نام آزادی، قربانی می‌شود که در این هنگام هرگز نباید از او پرورش انسان صالح را انتظار داشت.

او گفت: زن به عنوان همسر، هویتی مستقل و برابر مرد دارد، از همه مزایای ازدواج و خانواده بهره می‌برد و نقشی بسیار اساسی در خانواده و در برابر همسر و فرزندان دارد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: فرهنگ غرب با تسلط بر امکانات مادی و مراکز ارتباطی و اطلاعاتی سعی در تحمیل الگوی ناقص خویش بر ملت‌های جهان دارد و آنان که هنوز از سودمندی دستاورد‌های خویش مطمئن نیستند و از درون، دچار چالش‌های عمیق و فراگیر شده اند به تهاجم فرهنگی علیه کشور‌های دیگر دست زده اند.

خوش نسب گفت: از این رو ضروری است در دورانی که به «جاهلیت مدرن» موسوم گشته است با معرفی دقیق شخصیت و جایگاه زن گامی مهم در جهت پیشبرد اهداف عالی اسلام برداریم گر چه متاسفانه بعضی از کشور‌های اسلامی به علت تطبیق قوانین کشور‌های غربی در سیستم‌های حکومتی خود و کنار گذاشتن بعضی از احکام اسلام، دچار چالش‌های اخلاقی زیادی شده اند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین برخی از مسلمانان با تقلید کورکورانه و الگوپذیری از فرهنگ غرب در گرداب ابتذال و بی بند و باری گرفتار شده اند و هر چه قدر این تقلید غیر عقلانی بیشتر شود، شیوع و گسترش این ناهنجاری‌های اخلاقی در جوامع اسلامی نیز بیشتر خواهد شد.

خوش نسب گفت: در دوران حکومت پهلوی، همچون عصر جاهلیت، شخصیت زن در زیر چرخ‌های بی عدالتی و تبعیض خرد می‌شد و زن، بازیچه‌ای در دست هوسبازان بود و از نظر شاه، زن باید فریبا می‌بود که زن فریبا، نسخه بدلی از تصویر زن در جامعه غربی بود که در آن کرامت و شخصیت واقعی زن در مسلخ فلسفه مادی غرب، قربانی شده بود.

او گفت: امام خمینی هوشیارانه، نقش زن فریبا را در ابتذال جامعه و خودباختگی جوامع اسلامی درک کرد و در برابر این دسیسه چینی زیرکانه به احیای شخصیت زن مسلمان پرداخت و در چارچوب جهان بینی توحیدی و مقام انسانی زن که خلیفه اهل و صاحب کرامت و معنویت است جایگاه و نقش زن در اجتماع را تبیین کرد.

نشست بصیرت افزایی مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور از امروز به مدت سه روز با حضور معاون امور زنان وزیر کشور و معاونان وی و استاندار خراسان رضوی به میزبانی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.