تولید ۴۵ هزار متر مربع فرش دستبافت در خراسان‌جنوبی

رئیس اتحادیه فرش دستبافت خراسان‌جنوبی از تولید ۴۵ هزار متر مربع فرش دستبافت به ارزش ۹۰ میلیارد تومان در استان خبر داد.

کامیابی مسک گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۵ هزار متر مربع فرش توسط هنرمندان قالیباف خراسان‌جنوبی بافته شده که ارزش این فرش‌های دستبافت ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

او گفت: این میزان فرش در سه ماهه نخست امسال توسط ۵۰ هزار بافنده تولید شده است.

کامیابی مسک گفت: آمار فرش‌های تولیدی از ابتدای امسال در مقایسه با پارسال تغییر چندانی نداشته است.

رئیس اتحادیه فرش دستبافت خراسان‌جنوبی گفت: از جمله نقوش معروف فرش دستبافت خراسان‌جنوبی می‌توان به خشتی، طرح نائین، نقوش ایلیاتی و تولیدات ریزه ماهی اشاره کرد.

او گفت: متأسفانه در خراسان جنوبی کمتر از ۶ درصد بافندگان فرش دستبافت تحت پوشش بیمه قرار دارند و بیش از ۹۴ درصد در انتظار بیمه بوده و همچنان با مشکلات نداشتن بیمه مطلوب دست و پنجه نرم می‌کنند که در این زمینه باید تدبیری اندیشید.

کامیابی مسک گفت: نمی‌توان گفت که تولید فرش دستبافت مربوط به کدام یک از شهر‌های خراسان‌جنوبی است چرا که در بیشتر روستا‌های استان از جمله درمیان، بیرجند، قاین و خوسف دار قالی برپا است.

رئیس اتحادیه فرش دستبافت خراسان‌جنوبی گفت: هرچند مسائلی، چون نبود بازار فروش مناسب جهانی به واسطه تحریم‌ها و مشکل برگشت ارز در حوزه تولید فرش دستبافت مانع ایجاد کرده است، ولی بافندگان خراسان‌جنوبی به امید آینده‌ای بهتر و روشن همچنان گره بر دار قالی می‌زنند و زیبایی خلق می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.