محدودیت‌های درمان ناباروری در سال‌جاری برداشته شده است

رئیس اداره رسیدگی به اسناد پزشکی استان زنجان گفت:لوازم و تجهیزات پزشکی زوج‌های نابارور از دو قلم به ۲۰ قلم افزایش یافته است.

 شاه‌محمدی گفت: سال گذشته در چهار بسته خدمتی IVF، ICSI، IUI و FET ارائه خدمات به صورت گلوبال بود اما امسال این محدویت‌ها برداشته شده است و در هر چند بار خدمتی که مریض می‌تواند بگیرد، هزینه‌ها پرداخت خواهد شد.

او گفت: دارو‌های تحت پوشش درمان ناباروری  نیز از ۱۲ قلم به ۲۸ قلم افزایش یافته است.

رئیس اداره رسیدگی به اسناد پزشکی استان زنجان می گوید:  سال گذشته سقط‌های مکرر، رحم اجاره‌ای و تخمک‌های اهدایی بدون توجه به شخص ثالث که تحت تعهد بیمه نبود، انجام می‌شد، اما امسال مبنا بر این قرار گرفته است که همه خدمات درمانی برای این قسمت‌ها انجام شود.

او گفت: اگر بیماران سابقه ناباروری تا یک سال را داشتند، این بیماران را نشان‌دار می‌کردیم و ارائه خدمات و پرداخت هزینه‌ها را داشتیم که با حمایت سازمان بهداشت این محدودیت را امسال از یک سال به شش ماه کاهش دادیم که این خود نوعی تسهیل‌گیری در راستای افزایش و جوانی جمعیت است چرا که با نشان‌دار کردن این افراد، می‌توان در همه قسمت‌ها هرگونه خدمتی که مربوط به این بیماران است را اعمال کرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت زنجان نیز گفت: طبق مصوبه ابلاغی سازمان بهداشت صد درصد موارد آزمایش، دارو و بستری تحت پوشش بیمه بوده که با دریافت دستور اجرایی این خدمات رایگان در مراکز درمانی ارائه خواهد شد.

کرمی گفت:تعهدات ما در سال گذشته صرفا درمان‌های دارویی و خدمات پاراکلینیکی بود ولی با توجه به ابلاغیه قانون و تاکیداتی که در ارتباط با تعهدات ناباروری که هم‌راستا با قانون خانواده و جوانی جمعیت است، صورت گرفته است همچنین در راستای تسهیل‌گیری ارائه خدمات به بیمه‌شدگان با همه بیمارستان‌هایی که در پروانه بهره‌برداری خود مجوز بخش‌های زنان و زایمان دارند، در ارتباط و شروع و عقد قرارداد برای ارائه خدمات نازایی، اطلاع‌رسانی داشته‌ایم.

او گفت: تسهیل‌گری نیز در نحوه ارسال اسناد به مراکز تحت پوشش قرارداد به طریق سامانه رز که سامانه کامل‌تری است حاصل شده تا با سرعت بیشتری اسناد را از طرف بخش قرارداد دریافت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.