بی تدبیری در برگزاری کنکور در بم؛

گرمای هوا استرس کنکور را بیشتر کرد

نبود وسایل سرمایشی مناسب در یکی از حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در بم داوطلبان را ناراضی کرد.

ماراتن کنکور از ۸ تیرماه در سراسر کشور آغاز شده است و با برگزاری کنکور زبان در ۱۱ تیر پایان می‌یابد.

فضا و امکانات مناسب یکی از مهمترین عوامل در روند برگزاری کنکور سراسری است که مسئولین مربوطه و برگزار کنندگان باید در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه عدم وجود امکانات مناسب در فضای برگزاری کنکور می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای داوطلبان شود.

باتوجه به اینکه کنکور سراسری در تیرماه برگزار می شود و این فصل گرم‌ترین فصل سال بشمار می‌رود، مسئولین برگزاری کنکور باید توجه ویژه‌ای به امکانات سرمایشی فضای برگزاری آزمون کنکور داشته باشند.

امروز آزمون کنکور سراسری رشته تجربی در شهرستان بم همچون دیگر مناطق کشور برگزار شد و یکی از حوزه‌های برگزاری کنکور در هنرستان کوثرالنبی واقع در خیابان المهدی بود که از وسایل سرمایشی مناسبی برخوردار نبود.

به گفته یکی از داوطلبان تنها یک کولر آبی در یک سالن بزرگ بود که از چیلر نیز برای سرد کردن فضا استفاده می‌شد، اما صدای بسیار بدی تولید می‌کرد و ناچار بودند دستگاه چیلر را خاموش کنند یکی دومرتبه خاموش و روشن کردند که البته آن هم باتوجه به زمان طولانی برگزاری کنکور جوابگو نبود.

یکی دیگر از داوطلبان در این باره می‌گوید: در شرایط سختی در جلسه نشسته بودم، که نشستن در چنین فضایی تنها تا ۲ ساعت برایم قابل تحمل بود .

او در ادامه گفت: به علت گرمای هوا مداوم تشنه می‌شدم، اما آب معدنی  هم در آن هوا داغ شده  و قابل خوردن نبود.

داوطلب دیگری نیز می‌گوید: گرمای هوای سالن برایم قابل تحمل نبود و هوا بسیار گرم بود بنابراین زودتر از پایان ساعت آزمون، محل آزمون را ترک کردم.

کنکور خود به تنهایی برای برخی دواطلبان استرس آور است و آزمون دادن در فضای بسیار گرم می‌تواند در نتیجه آزمون آن‌ها و تعیین سرنوشتشان تاثیر زیادی بگذارد.

لازم است مسئولین برگزاری کنکور قبل از برگزاری کنکور در هر حوزه‌ای تمهیدات لازم و مناسبی را بیاندیشند تا دانش آموزانی که می‌خواهند با اندوخته‌ی علمی چندساله شان به رقابت بپردازند دچار استرس نشوند.

حسین الله آبادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما در زمینه گرمای هوای حوزه کنکور در هنرستان کوثر النبی بم گفت: پمپ دستگاه چیلر ساعت ۱۱ از کار افتاد که بلافاصله تعویض شد.

او در ادامه گفت: برای تامین سرمایشی حوزه آزمون از ۵ کولر آبی استفاده کردیم که برای تامین سرمای مناسب آن‌ها یخ خریداری و در کولر‌ها ریخته شد، اما متاسفانه این دو روز هوا بسیار گرم بوده و تجمع خود داوطلبان باعث افزایش دمای هوا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
بهتر است اول تحقیق کنید بعد نشر دهید و زحمات چند روزه برگزارکنندگان را زیر سوال نبرید
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۰۵ ۱۱ تير ۱۴۰۱
شما مگر جز شرکت کنندگان آزمون بودی که نظر میدی ؟ ما نزدیک 5 ساعت اونجا بودیم کل وجودمون گرما گرفته بود اصلا نمیتونستیم جواب بدیم جز شرکت کنندگان اگه بودین 5 ساعت هم اونجا میومدین سوالای به اون مهمی رو جواب میدادین اون وقت بیان اینطور نظری بدین
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۳:۰۱ ۱۱ تير ۱۴۰۱
وای مگر نخوندی مردم که دروغ نمی گن اصلا بم بودی الان خرما پزان هست کولر ابی انجا جواب نمی ده اونم در طول روز کاش همه جا اظهار فضل نکنیم حرف مردم را بسنجیم بعد دهن باز کنیم
آخرین اخبار