راه اندازی سامانه پرداخت هوشمند "زکات"

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از راه اندازی سامانه پرداخت هوشمند "زکات" در استان خبر داد.

کوروش کرمی پور از زکات به عنوان یک واجب دینی یاد کرد و گفت : بسیاری افراد دغدغه پرداخت زکات دارند و برای راحتی کار آن‌ها و تسهیل پرداخت زکات و ترویج این واجب دینی، سامانه پرداخت هوشمند زکات راه اندازی شده است.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه این سامانه طرحی مشترک بین وزارت جهادکشاورزی، شرکت غله و دبیرخانه شورای زکات است در آن کشاورزان هنگام فروش محصول در مراکز خرید، زکات خود را پرداخت می‌کنند.

 در این طرح مبلغین زکات سراغ کشاورزان رفته و یک فرم رضایت نامه به کشاورزان می‌دهند و افرادی که تمایل به پرداخت زکات دارند رضایتنامه "کسر هوشمند زکات از وجه گندم و جو" را درسه نسخه پرمی کنند.

یک نسخه رضایتنامه نزد کشاورز، نسخه دیگر آن نزد دبیرخانه شورای زکات هر استان و نسخه سوم هم نزد مرکز خرید محصول می‌ماند.

با پرکردن رضایتنامه، هنگام فروش محصول مبلغ زکات محصول به صورت خودکار به حساب شرکت غله و از آنجا به حساب دبیرخانه شورای زکات واریز می‌شود.

مبلغ جمع آوری شده زکات در هر شهرستان برای نیازمندان همان شهرستان هزینه می‌شود.

او از تمامی کشاورزان خواست تا در این طرح شرکت کرده و زکات محصولات خود را که واجب دینی است برای انجام کار‌های عام المنفعه و کمک به فقرا پرداخت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار