ارائه خدمت سی تی سیسترنوگرافی در بیمارستان امام علی (ع)

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: خدمت جدید سیسترنوگرافی با همکاری واحد سی‌تی‌اسکن برای نخستین بار در استان انجام شد.

آقای فلاحی گفت: انجام سی تی سیسترنوگرافی در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) با همکاری متخصص جراح مغز و اعصاب استان و کادر درمان بیمارستان امام علی برای بیماران بستری انجام شد که با این اقدام از اعزام بیمار به استان‌های همجوار جلوگیری شد.

آقای کمالی جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام علی (ع) نیز در خصوص انجام این عمل گفت: در بیمارانی که نشت مایع مغزی نخاعی دارند به منظور تشخیص دقیق محل نشت و در صورت لزوم جراحی متعاقب آن انجام سیسترنوگرافی مغز روش استانداردی است.


بیشتر بخوانید


سی تی سیسترنوگرافی به دنبال نشت مایع مغزی ـ نخاعی که بیشتر به دنبال آسیب ناشی از شکستگی در قاعده جمجمه است انجام می‌شود و در نشت طولانی مدت، خطر مننژیت افزایش می‌یابد.

تجویز آنتی‌بیوتیک پروفیلاکتیک در این افراد مورد اختلاف نظر استاز همین رو استفاده از آنتی‌بیوتیک پروفیلاکتیک تاثیر قابل توجهی در پیشگیری ندارد و تشخیص و درمان زودرس نشت مایع مغزی نخاعی عامل مهمی در جلوگیری از مننژیت و ناتوانی‌های ناشی از آن است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار