سخنگوی دولت:

همه دستگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر کنارهم باشند

علی بهادری جهرمی گفت: موادمخدر اصلی‌ترین سرمایه آن کشور یعنی نیروی انسانی را مورد هدف قرار داده و سعی در تضعیف آن دارد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با حضور در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بازدید از این نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه هدف‌گذاری موادمخدر، ضربه زدن به اصلی‌ترین سرمایه هر کشوری یعنی سرمایه انسانی است، جایگاه استراتژیکی برای هر دولتی دارد تا با آن مبارزه کند؛ چرا که موادمخدر اصلی‌ترین سرمایه آن کشور را مورد هدف قرار داده است و سعی در تضعیف آن دارد.

علی بهادری جهرمی تاکید کرد که در حوزه مبارزه با موادمخدر، همه دستگاه‌ها باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

پیش از این و در راستای اهتمام دولت به مبارزه با مواد مخدر مدیرکل حقوقی و امور اموال ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور فروردین امسال از ارسال لایحه قضائی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به دولت خبر داد.

از اولین وضع قانون در تحدید تریاک در ایران که در مجلس دوم مشروطه انجام شده بیش از ۱۱۵ سال می‌گذرد.

برخورد با این معضل اجتماعی در دوره‌های مختلف با شیوه‌های متفاوتی صورت گرفته است، اما بعد از انقلاب اسلامی  اولین قانون مربوط به آذرماه سال ۵۹ بوده که در شورای انقلاب وضع می‌شود.

سال‌ها بعد هم به دلیل خلاء‌های موجود در سال ۱۳۶۷ و بر اساس بند ۸ اصل ۱۱۰ قانون اساسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون فعلی وضع و در سال‌های بعد الحاقات و اصلاحاتی به آن اضافه می‌شود.

با این وجود بازهم اما در حوزه قوانین می بایست اصلاحاتی صورت بگیرد چراکه بنابه گفته کارشناسان حلقه مفقوده در حوزه مبارزه با موادمخدر نبود بروزرسانی در برخی از قوانین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار