بهره مندی بیش از ۵۰ هزار دانش آموز از پایگاه‌های تابستانی در استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از فعال شدن ۴۵۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت و بهره مندی بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز از خدمات این پایگاه‌ها خبر داد .

 نقی سیاهکالی مرادی گفت: با توجه به اینکه شعار محوری فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات‌فراغت "هر دانش آموز یک مهارت" است؛ تلاش شده تا با ارائه برنامه و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اردویی پاسخگوی نیاز‌های دانش‌آموزان باشیم.

 به همین منظور مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی، پایگاه‌های دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌های درون سازمان آموزش و پرورش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به شمار می‌روند.

 پایگاه‌های سازمان دانش‌آموزی، پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی، پایگاه‌های سازمان جوانان هلال احمر، پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی، پایگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی هم از دیگر ظرفیت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود که به عنوان یک ظرفیت مؤثر در جهت برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

 اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می‌تواند زمینه ساز پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و نوجوانان باشد.

قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.