تصویب رشته مهندسی فناوری کسب و کار دیجیتالی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین بار دوره مهندسی فناوری کسب و کار دیجیتالی با نگاه به آینده بازار و مارکتینگ در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

علیرضا جمالزاده، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه گفت: دوره مهندسی فناوری کسب وکار دیجیتالی از جمله بحث‌های مهمی است که با پیشرفت فضای دیجیتال و اینترنت، شکل جدی‌تری به خود گرفته است. در واقع با گسترش فناوری، شکل و شمایل کسب و کارها تغییر کرده و رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب و کارهای جدید موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده اند که نیازمند سواد دانشگاهی است. 

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای این گونه آموزش‌ها در قالب نظام آموزش‌های شغلی گفت: دانش آموختگان این رشته مهارت‌ها و توانمندی‌هایی چون تجزیه و تحلیل کسب و کار، شناسایی و توصیف نهادهای خارجی مانند مشتریان، تامین کنندگان و سیستم‌های خارجی در تعامل با کسب و کار، تولید نرم افزارهای مدیریتی (CRM)، توسعه نرم افزارهای تحت وب کسب و کارهای دیجیتالی، مهارت فنی و تجاری لازم در زمینه بازاریابی دیجیتال، طراحی و راه اندازی سایت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتالی، کار با انواع شبکه‌های اجتماعی، تنظیم و بهینه‌سازی شبکه اجتماعی برای افزایش دید محتوا (بازاریابی اجتماعی)، نظارت و بررسی بازخورد شبکه‌های اجتماعی و اثربخشی آن‌ها از طریق تجزیه و تحلیل گزارش‌های دوره‌ای، بهینه‌سازی موتور جستجو(Search Engine Optimization:SEO) برای بهبود تجربه کاربری و بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جست وجو، مدیریت ابزارها و سیستم‌های پردازش داده‌ها، کار با ابزارهای تجسم داده، ابزارهای مدل‌سازی داده، سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، سیستم‌های مدیریت پایگاه داده و سیستم‌های انباره داده، به کارگیری زبان‌های برنامه‌نویسی و… را کسب می‌کنند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر گفت: دانش آموختگان این رشته می‌توانند مشاغلی همچون کارشناس و تحلیلگر SEO، معمار و مدلساز کسب و کار دیجیتالی، تحلیلگر کسب و کار دیجیتالی، استراتژیست کسب و کار دیجیتالی، کارشناس تولید و توسعه نرم افزاری EB، کارشناس و تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی، کارشناس و تحلیلگر هوش تجاری، کارشناس و تحلیلگر بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی را احراز کنند. 

جمالزاده گفت: این دوره جزء رشته‌های پر تقاضا بوده و تمامی محتوای آن با توجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.

او گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود. 

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: علاقه‌مندان برای ثبت نام جهت تحصیل در این رشته و همچنین اطلاع از سایر رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانند تا ۱۴ تیر به سایت سازمان سنجش به آدرس www. sanjesh. org و یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس www. uast. ac. ir مراجعه کنند‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.