تشکیل بیش از چهار هزار پرونده تخلف صنفی در اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در سه ماه اول امسال چهار هزار و ۱۰۰ پرونده تخلفات صنفی و اقتصادی در اردبیل تشکیل شد.

علی رحیمی‌آذر گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۱۶ پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات ،۳۱۹ فقره در رابطه با قاچاق کالا و ارز و ۲۶۵ پرونده مربوط به بخش تخلفات بهداشت و درمان می‌باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه متخلفان هزار و ۶۳ پرونده تعزیراتی استان در بهار امسال به پرداخت مبلغ ۴۴۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند، می گوید: در همین مدت ۷۷ میلیارد ریال از مجموع جرایم مقرره وصول شد. 

به گفته او، از اهم پرونده‌های رسیدگی شده در بهار امسال ۶۷ پرونده مربوط به احتکار به ارزش ۲۰ میلیارد ریال ،۷۲۱ پرونده گرانفروشی به ارزش ۱۱ میلیارد ریال ، ۳۲۷ پرونده مربوط به تخلفات عرضه خارج از شبکه کالا به ارزش ۶۰ میلیارد ریال و تقلب در خرید و فروش کالا ۲۱۴ پرونده به ارزش چهار میلیارد ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: امسال هزار و ۶۴۷ مورد بازرسی در قالب گشت‌های بازرسی مشترک از بازار و واحدهای صنفی استان انجام و طی این بازرسی‌ها برای  هزار و ۷۹ واحد صنفی متخلف پرونده تخلفاتی و تعزیراتی تشکیل و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

به گفته رحیمی آذر امسال میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کالا و خدمات تشکیل شده ۶ روز بوده است.

او می گوید: از ابتدای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها ، سازمان تعزیرات حکومتی به همراه سایر ارگان‌های  ذیصلاح بازرسی و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی را در اولویت کاری خود قرار داده و بصورت مدوام هرگونه تخلف احتمالی را رصد و با هرگونه تخلفات صنفی و احتکار و قاچاق کالا در حوزه‌های مختلف اقتصادی بویژه کالاهای  اساسی و مایحتاج مردمی بشدت برخورد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: سامانه اینترنتی به آدرس  Tazirat۱۳۵ بصورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی بوده و برای تشدید بازرسی در حوزه آرد و نان با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های ذیصلاح از زنجیره‌های نانوایی استان بازرسی و منجر به جلوگیری از تخلفات در این حوزه و پلمب و یا نصب پارچه با عنوان تخلف در برخی از صنوف متخلف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.